به راستی که سایه خدمات شهری بر مناطق شرکتی آبادان سنگین است، آنقدر سنگین که در برخی اوقات حتی مشاهده نمی‌شود و این روزها کاملاً از یاد رفته است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بیش از نیمی از شهر آبادان را منازل و محدوده‌های مسکونی شرکتی در برگرفته که با بلاتکلیفی هر چه تمام بین شهرداری و پالایشگاه معلق مانده‌اند.

این مناطق که به ظاهر در حوزه خدمات شهری قرار گرفته‌اند هیچ بهره‌ای از خدمت و خدمت‌رسانی در شهر نبرده و به جرأت می‌توان گفت که در آلودگی غوطه‌ور هستند.

درست است که گاهی جوی‌های این مناطق لایروبی می‌شود اما لجن‌های آن‌ها را در جوار همین جوی‌ها رها می‌کنند. این مناطق گاهی پاکسازی می‌شوند اما بازی موش و گربه‌ها را باید در کوچه پس کوچه‌های مناطق شرکتی چون کوی کارگر، کوی قدس را هم دید.

یکی از اهالی کوی کارگر گفت: همه نوع زباله و لاشه احشام سرگردان در این جوی‌ها مشاهده می‌شود و بوی تعفن به‌ویژه در روزهای بارندگی تمام محله را پر می‌کند.

وی عنوان کرد: مسئولان تا کی باید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند؟ از آن‌ها می‌خواهیم با توجه بیشتری محدوده‌های شرکتی شهرستان را نیز نظافت کرده و نسبت به لایروبی جوی‌ها هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

میادین تبدیل به زباله‌دانی شده‌اند

دیگر شهروند آبادانی که ساکن ایستگاه شش کوی قدس است در این خصوص گفت: میادین واقع شده در محدوده‌های شرکتی تبدیل به زباله‌دانی شده و هیچ اقدامی در راستای جمع‌آوری زباله در این مناطق نمی‌شود.

غلامرضا 48 ساله ادامه داد: علاوه بر کنده‌کاری‌های کوچه و پس کوچه‌های منطقه‌ و آسفالت وصله پینه خورده، زباله‌ها دیگر امانمان را بریده‌اند.

وی تصریح کرد: این وضع غیرقابل تحمل است چراکه ساکنان این منطقه از نظر بهداشتی نیز در خطر هستند؛ صرف این‌که چهار دیواری خانه را تمیز نگه داریم نمی‌توان از مبتلا شدن به بیماری جلوگیری کرد، بهداشت محیط نیز بسیار مؤثر است.

جالب است که منازل شرکتی شهرستان با وجود این‌که به مالکان و صاحبان خانه‌ها واگذار شده همچنین قبوض گاز، آب و برق را دریافت و پرداخت می‌کنند اما چون سایر مناطق شهر زیرپوشش خدمات شهری قرار ندارند.

به راستی که سایه خدمات شهر بر مناطق شرکتی آبادان سنگین است، آنقدر سنگین که در برخی اوقات حتی مشاهده نمی‌شود و این روزها کاملاً از یاد رفته است.

البته خیابان و کوچه‌های دیگر مناطق شهر نیز حال و روزی بهتر از محدوده‌های شرکتی ندارند اما وضعشان قابل قبول‌تر است.

محدوده‌های شرکتی که پیش از آغاز جنگ تحمیلی از بارزترین مناطق شهرستان به شمار می‌رفتند این روزها در فقر خدمت‌رسانی شهری به سر می‌برند.

این روزها جز مناطق بریم و دو بوارده شمالی و جنوبی دیگر مناطق شرکتی این شهرستان که به صاحبان املاکشان واگذار شده در کمبود ارائه امکانات حرف نخست را در شهر می‌زنند؛ این محدوده‌ها با بلاتکلیفی هر چه تمام بین شهرداری و پالایشگاه معلق مانده و چاره‌ای جز گذراندن اموری بی‌سرانجام را ندارند.

شهر آبادان با وجود ظرفیت‌های بسیار بالای اقتصادی و تجاری همچنان اندر خم یک کوچه بوده و در جمع کردن زباله‌های مناطق شهری و شرکتی خود متعجب مانده است./ج1

برچسب ها: خوزستان ، بلاتکلیف ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.