عضو کمیسیون صنايع مجلس گفت: ضعف در برخي عرصه هاي موجود و عدم توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري موجب شده تا با وجود ظرفیت‌های فراوان در همه عرصه‌ها، با مشکلاتي مواجه باشیم.

علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه ایران از معدود کشورهایی است که به تکنولوژی تولید محصولات نانو دست یافته است، گفت: تولید محصولات با فناوري نانو از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که این تکنولوژی، زمينه‌هاي مطلوبي را در آینده بر روی دارندگان این تکنولوژی باز می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی نانو در توليد محصولات صنعتی مطلوب نیست، افزود: با وجود دست یابی ایران به این تکنولوژی، کاربرد آن در صنایع درحد مطلوبی نیست و میزان عملیاتی شدن آن در حد انتظار نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع اظهار داشت: دست یافتن به استراتژی‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، مستلزم استفاده روز افزون علم در صنعت بوده واستفاده از اين تكنولوژي در صنعت مي‌تواند ايران را به قدرت اول جهاني برساند.

وی در بیان ضعف‌های موجود در عملیاتی کردن دانش و تکنولوژی‌های روز در صنعت کشور، تصریح کرد: عدم هماهنگی و همفکری در بدنه نظام موجب شده تا با وجود ظرفیت‌های فراوان علمی و تکنولوژیک نتوانیم از آن بهره لازم را ببریم.

علیلو در پايان گفت: رهنمودها و شناسایی به موقع از طرف مقام معظم رهبری نسبت به مسائل روز و به خصوص نامگذاری سالها و طرح استراتژی از جانب ایشان می‌تواند کشور را به حد عالی رسانده که ضعف در بدنه نظام و عدم ایجاد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی در همفکری و کاربردی كردن آن از جمله مشكلات كشور است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ضعف ، بدنه ، نظام ، علیلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار