رئیس سازمان لیگ فدراسیون:

دوچرخه سواری رکورددار برگزاری مسابقات در بین فدراسیون ها است

وفایی گفت: با برگزاری 78 روز مسابقه در هشت ماهه نخست سال 91، دوچرخه سواری به عنوان رکورددار برگزاری مسابقات داخلی در بین فدراسیون ها شناخته شده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛محمود وفایی رئیس سازمان لیگ و مسئول برگزاری مسابقات با بیان این مطلب افزود:

در سال 1391 و براساس تقویم ورزشی تدویم شده، رقابتهای داخلی دوچرخه سواری در چهار بخش ( لیگ، قهرمانی کشور، تورهای بین المللی و جایزه بزرگ) برگزار شد.

وی بیان کرد: در بخش مسابقات کورسی، مراحل متعدد رقابتهای این رشته ورزشی در مواد پیست و جاده و به میزبانی هیئت های متخلف دوچرخه سواری سطح کشور برگزار شد.

وفایی تصریح کرد: براین اساس رقابتهای لیگ برتر در مواد پیست در سه مرحله و در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که در پایان این رقابتها تیم های (پیشگامان کویر یزد با 3648 امتیاز، دانشگاه آزاد با 3277 امتیاز، پتروشیمی تبریز با 3198 امتیاز) به ترتیب رده های نخست جدول رده بندی تیم های مجموع سه مرحله این رقابتها را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: در رقابتهای لیگ برتر در مواد جاده نیز شاهد رقابت رکابزنان در سه مرحله بودیم که مرحله نخست آن به میزبانی استان یزد و مراحل دوم و سوم به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

وی افزود: در پایان این مسابقات نیز تیم های( دانشگاه آزاد با 1085 امتیاز، پیکان تهران با 683 امتیاز و مس کرمان با 620 امتیاز) به ترتیب در مقام های نخست جدول رده بندی این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

وفایی درباره برگزاری مسابقات جوانان نیز بیان کرد: طبق تقویم فدراسیون، مسابقات لیگ دوچرخه سواری جوانان نیز به صورت مجزا در مواد پیست و جاده برگزار شد که در مواد پیست رکابزنان در سه مرحله و در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، تیم های ( کاشی پرسپولیس یزد با 4171 امتیاز، تیم ترافیک تهران با 3103 امتیاز و تیم پتروشیمی تبریز با 2961 امتیاز) به ترتیب مقام های نخست جدول رده بندی را از آن خود کردند.

وی درباره برگزاری رقابتهای لیگ جوانان در مواد جاده نیز بیان کرد: در سال جاری رقابتهای رکابزنان در این رده سنی و در ماده جاده در دو مرحله و به میزبانی استان های یزد و لرستان برگزار شد که در پایان این مسابقات نیز کاپ های قهرمانی مجموع دو مرحله رقابتهای لیگ جوانان در مواد جاده به ترتیب به تیم های، (کاشی پرسپولیس یزد با 623 امتیاز، پتروشیمی تبریز با 427 امتیاز و هیئت بروجردبا 389 امتیاز) تلعق گرفت.

وی درباره برگزاری رقابتهای لیگ دسته یک بیان کرد: مسابقات لیگ دسته یک در مواد پیست در دو مرحله و در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، در این دوره از مسابقات نیز براساس جدول رده بندی مجموع دو مرحله رقابتهای لیگ، تیم های (موسسه مالی و اعتباری کارسازان آینده با 1828 امتیاز، پدافند هوایی با 1351 امتیاز و پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند با 1153 امتیاز)به ترتیب رده های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در رقابتهای لیگ دسته یک نیز دوچرخه سواران در مواد جاده در دو مرحله و به میزبانی تهران و منطقه آزاد تجاری ارس با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نیز تیم های (آذرمیشو مرند با 489 امتیاز،کارسازان آینده با 436 امتیاز و پدافند هوایی با 353 امتیاز) به ترتیب سکوهای نخست جدول رده بندی مجموع دو مرحله این رقابتها را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون درباره برگزاری رقابتهای سال 1391 در بخش بانوان یادآور شد: در این بخش رقابتهای لیگ دوچرخه سواری در مواد پیست و جاده به صورت همزمان و در دو مرحله و در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی و در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

وی گفت: پس از اتمام این رقابتها و با اعلام جدول رده بندی مجموع دو مرحله رقابتهای لیگ بانوان، در رده سنی جوانان تیم های ( دبیری تبریز با 2182 امتیاز، پاسارگاد تهران با 1855 امتیاز و همدان با 1833 امتیاز) سکوهای نخست را به خود اختصاص دادند و در رده سنی بزرگسالان نیز تیم های (ترافیک تهران با 2772 امتیاز، پاسارگاد تهران با 2250 امتیاز و همدان با 2205 امتیاز) سکوهای نخست را از آن خود کردند.

وفایی درباره برگزاری رقابتهای لیگ دوچرخه سواری کوهستان بیان کرد: در سال جاری رقابتهای لیگ کوهستان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و در سه مرحله به میزبانی استان های کردستان و مازندران برگزار شد که در پایان در ماده دانهیل (تیم ترافیک تهران (الف) با 260 امتیاز، تیم مقاومت همدان (الف) با 160 امتیاز و تیم ترافیک تهران (ب) با 109 امتیاز) به ترتیب مقام های نخست جدول رده بندی تیمی مجموع سه مرحله رقابتهای این ماده را از آن خود کردند.

وی افزود: در رده بندی تیمی ماده کراس کانتری و در رده سنی بزرگسالان نیز تیم های(تیم ترافیک تهران (الف) با 242امتیاز، تیم هیئت بیجار با 175امتیاز و تیم حمل و نقل بهشهر با 141امتیاز) به ترتیب در رده های نخست جدول رده بندی قرار گرفتند و در رده سنی جوانان نیز تیم های (هیئت دهگلان با 227امتیاز، تیم کندوان چالوس(الف) با 164امتیاز و تیم مقاومت همدان با 135امتیاز) به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور تریال تصریح کرد: سومین دوره رقابتهای قهرمانی کشور تریال تیرماه سال جاری برگزار شد که در پایان در رده بندی تیمی بخش 20 اینچ و در کلاس 2 ( جوانان )؛ استان های (اصفهان با 310 امتیاز، مازندران با 310 امتیاز و استان همدان با 300 امتیاز) به ترتیب رده های اول تا سوم قرار گرفتند و دراین بخش و دررده سنی بزرگسالان؛نیز استان های (تهران با 290 امتیاز، استان قزوین با 210 امتیاز و استان همدان با 180 امتیاز) به ترتیب بر سکوی های اول تا سوم ایستادند.

وفایی درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان در مواد جاده افزود: این مسابقات به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهرستان تبریز با تصاحب سکوهای برتر توسط تیم های ( آذربایجان شرقی با 297 امتیاز، استان اصفهان با 223 امتیاز و استان مرکزی با 213 امتیاز) برگزار شد.

وی با اشاره به میزبانی استان زنجان در برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور امید بیان کرد: در این دوره از مسابقات رکابزنان درمواد جاده با یکدیگر به رقابت پرداختند که سکوهای برتر این مسابقات نیز به ترتیب به تیم های ( استان زنجان با 291 امتیاز، استان آذربایجان شرقی با 211 امتیاز و استان تهران با 170 امتیاز) تلعق گرفت.

وی ادامه داد: مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور بزرگسالان و امید در مواد پیست ، در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که در انتها این مسابقات نیز تیم های (زنجان با 904 امتیاز، کرمان با 592 امتیاز و تهران با 574 امتیاز) به ترتیب مقام های نخست را به خود اختصاص دادند.

وفایی درباره برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور کوهستان نیز بیان کرد: این مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی هیئت دوچرخه سواری استان کردستان و در شهرستان سنندج برگزار شد و تیم های (تیم کردستان (الف) با 152 امتیاز، استان همدان با 117 امتیاز و استان سیستان و بلوچستان با 110 امتیاز) در رده سنی جوانان و تیم های ( استان تهران با 270 امتیاز، استان آذربایجان شرقی با 257 امتیاز و استان قزوین با 225 امتیاز) در رده سنی بزرگسالان موفق به کسب سکوهای قهرمانی شدند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کوهستان بانوان به میزبانی استان کردستان گفت: این مسابقات نیز در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در پایان؛ استان های(فارس با 115 امتیاز، کردستان با 113 امتیاز و استان البرز با 75 امتیاز ) به ترتیبب اول تا سوم شدند.

وفایی درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پیشکسوتان یادآور شد: یازدهمین دوره این مسابقات به میزبانی استان اصفهان برگزار شد که در این مسابقات نیز تیم های( تهران با 1208 امتیاز، مازندران با 1134 امتیاز و اصفهان با 1084 امتیاز) به ترتیب اول تا سوم شدند.

مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد: در سال 91 شاهد برگزاری مسابقات و تورهای بین المللی متعددی از جمله ( نخستین دوره رقابتهای بین المللی کوهستان جام آبیدر، بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان، نخستین دوره رقابتهای جام باشگاه های آسیا در مواد پیست و نوزدهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی مازندران) هم بودیم.

وی درباره مجموع رقابتهای برگزار شده در سال جاری تاکید کرد: در سال 91 در 8 ماه اول سال و با توجه به آغاز فصل سرما، در مجموع 78 روز مسابقات این رشته ورزشی در قالب رقابتهای ( لیگ و قهرمانی کشور) در بیش از 16 ماده ( کورسی، کوهستان و تریال) برگزار شد، همچنین در این سال نیز شاهد برگزاری 22 روز مسابقه در قالب تورهای بین المللی داخلی بودیم.

وی درباره تعداد ورزشکاران آقایان و بانوان در مسابقات مختلف دوچرخه سواری افزود: در مجموع رقابتهای لیگ دسته یک 155 رکابزن به همراه 192 نفر کادر اجرایی حضور داشتند، رقابتهای لیگ جوانان نیز با حضور 98 دوچرخه سوار و 126 نفر کادر اجرایی همراه بود.

وی گفت: رقابتهای لیگ بانوان نیز با حضور 112 رکابزن در قالب 14 تیم در رده سنی بزرگسالان و 11 تیم در رده سنی جوانان و 154 نفر به عنوان کادر اجرایی برگزار شد و همچنین در مسابقات لیگ کوهستان نیز 180 ورزشکار به همراه 205 نفر کادر اجرایی حضور داشتند.

وی درباره رکابزنان شرکت کننده در مسابقات تریال نیز بیان کرد: در این دوره از رقابتها 175 دوچرخه سوار به همراه 210 نفر کادر اجرایی حضور داشتند.

وفایی درباره برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور نیز تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی کشور پیشکسوتان شاهد حضور 135 رکابزن و 175 نفر به عنوان کادر اجرایی بودیم و رقابتهای قهرمانی کشور آقایان در رده سنی بزرگسالان نیز با حضور 14 تیم برگزار شد.

مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون دوچرخه سواری درباره نحوه برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور در سال آینده بیان کرد: مسابقات قهرمانی کشور سال 1392، براساس رنکینگ ورزشکاران از مجموع امتیازات کسب شده در مسابقات سال 91 و از بین 15 تیم اول کشور در مواد پیست و جاده و در دو رده سنی بزرگسالان و امید برگزار خواهد شد.

وی افزود: رقابتهای قهرمانی کشور جوانان، بانوان و کوهستان نیز به صورت آزاد و با حضور کلیه رکابزنان به صورت آزاد، با همکاری استان های کشور در زمینه میزبانی برگزار می شود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری درباره برگزاری مراسم اختتامیه رقابتهای سال 91 تاکید کرد: مراسم اختتامیه رقابتهای لیگ سال جاری و افتتاحیه مسابقات سال 92، اسفند ماه سال جاری برگزار می شود./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار