سرپرست فدراسیون شنا درجمع نمایندگان باشگاههای لیگ برتر واترپلو ضمن تاکید برنقش رسانه ها در توسعه رشته واترپلو از تصمیم مجلس بر سرمایه گذاری باشگاهها در رشته های پایه و پرمدال خبر داد .

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛برانوش نیك بین در جمع نمایندگان باشگاههای لیگ برتر واترپلو با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در بالاترین سطح ورزش قهرمانی و حرفه ای در رشته های گوناگون افزود: درحال حاضر یكی از برنامه های كلان و استراتژیك وزارت ورزش در چارچوب برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی ایجاد بستر مناسب به منظورحضور پررنگ بخش خصوصی در بالاترین سطح ورزش قهرمانی وحرفه ای است و بر این اساس ما باید لیگ واترپلو را به جایگاهی برسانیم كه نیازی به برگزاری مسابقات واترپلو قهرمانی كشور در این رشته وجود نداشته باشد و در این صورت یك لیگ پویا با زیر ساخت هایی اصولی و قوی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد : رسانه ها در حال حاضر یكی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل پیشرفت ورزش در بعد حرفه ای و حتی همگانی هستند از این رو ما امیدواریم رسانه ها توجه بیشتری به ورزشهای آبی بویژه شنا، شیرجه و واترپلو داشته باشند و در این میان رسانه ها و بویژه رسانه ملی نقش انكار ناپذیری در توسعه لیگ واترپلو دارند وحضور اسپانسر در رقابتها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد.

نیک بین درادامه با اشاره به اینکه قانون نظام جامع باشگاهداری با توجه خاص فراكسیون ورزش مجلس در حال تدوین است كه خوشبختانه در یكی از بندهای آن باشگاهها موظف به تیمداری در حداقل یكی از رشته های پر مدال مانند شنا، دومیدانی، تیراندازی و... شدند كه همین قسمت از قانون می تواند به واقع انقلاب و تحول مثبتی را در این رشته ها ایجاد كند چرا كه هر چه حضور بخش خصوصی در ورزش بیشتر و پررنگ تر شود وزارت ورزش و به تبع آن فدراسیونهای ورزشی می توانند به وظایف اصلی خود بیشتر بپردازند.

سرپرست فدراسیون همچنین اظهار داشت: لیگ واترپلو به عنوان قدیمی ترین لیگ باشگاهی كشور از پتانسیل بالقوه ای برخوردار است اما رعایت قوانین و اجرای دقیق آئین نامه و مصوبات كمیته فنی و سازمان لیگ بر هر نكته ای تقدم دارد ،از این رو باشگاهها كه برخی از مدارك آنها دچار نواقصی است هر چه سریعتر باید نسبت به برطرف كردن آنها اقدام كنند تا در آغاز نیم فصل دوم این رقابتها خللی ایجاد نشود.

نیك بین در پایان خاطر نشان شد: برگزاری منظم لیگ می تواند در آمادگی هر چه بیشتر بازیكنان و بویژه نمایندگان كشور در مسابقات واترپلو باشگاههای آسیا تاثیر مثبتی داشته باشد و ما امیدواریم این باشگاهها بتوانند نمایندگان شایسته ای برای واترپلوی ایران باشند./با
برچسب ها: واترپلو ، مجلس ، نیک بین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار