دولت مصر امروز تاکید کرد که ادعاها مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور در آستانه ورشکستگی است ، بی پایه و اساس است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ،دولت مصر اعلام کرد که سخن گفتن از ورشکستگی مصر واقعیت ندارد و این کشور اقتصاد سالمی دارد هرچند که نیازمند تلاش بیشتری است. این واکنش دولت مصر درحالی صورت می گیرد که اقتصاد این کشور نزدیک به دو سال است که در شرایط دشواری قرار گرفته است .

در همین ارتباط علاء الحدیدی سخنگوی دولت مصر ضمن دادن اطمینان به مصریها درخصوص اوضاع اقتصادی این کشور تصریح کرد که سخن گفتن از ورشکستگی مصر واقعیت ندارد و این کشور فاصله بسیار زیادی از این سناریوی ترسناک دارد .

وی افزود که دولت مصر همچنان به ایفای تعهدات مالی خود و پرداخت حقوق کارمندانش پایبند است و کمترین تردیدی در خصوص توانایی اش برای این کار وجود ندارد بنابراین سخن گفتن از ورشکستگی اقتصادی ، درباره مصر صحت ندارد.

الحدیدی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد که هرچند اقتصاد مصر با خطرات و چالش ها و مشکلاتی مواجه است اما همچنان سالم است و نیازمند منابع بیشتر و افزایش تولید است .

وی گفت که مسئولان مصری تلاش می کنند بهترین راه ها را برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور پیدا کنند و در همین ارتباط مذاکراتشان با صندوق بین المللی پول برای دریافت وامی به ارزش 4،8 میلیارد دلار ادامه دارد.
شایان ذکر است که به تاز گی در مصر گزارشهایی درباره اوضاع وخیم اقتصادی این کشور از جمله استعفای فاروق العقده رییس بانک مرکزی این کشور منتشر شده که سبب شدت گرفتن بحران اقتصادی آن شده است . این درحالیست که دولت مصر این ادعا را تکذیب کرده است .
 از سوی دیگر ممتاز السعید وزیر امور دارایی مصر گفته است که اقتصاد این کشور وارد مرحله بسیار دشواری شده است و اگر دولت نتواند برنامه های اقتصادی خود را برای دریافت وامی از صندوق بین المللی پول اجرا کند، سایه ورشکستگی ،اقتصاد این کشور را تهدید خواهد کرد.

در همین حال با بدتر شدن اوضاع اقتصادی مصر که روند آن از حوادث سال 2011 آغاز شده ، ذخایر ارزی خارجی این کشور از 36 میلیارد دلار به حدود 15 میلیارد دلار کاهش یافته است .

همچنین پیش بینی می شود که این کشور با کسری بودجه بین 180 الی 200 میلیارد لیره مواجه شود به ویژه اینکه بخش گردشگری این کشور نیز که سهم زیادی در درآمد زایی آن دارد از بحران رنج می برد.
برچسب ها: مصر ، اقتصاد ، ورشکستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار