پدر و مادر فرنوش با حضور در دادگاه اعلام رضايت کردند و به اين ترتيب فرشاد صبح ديروز براي محاکمه از نظر جنبه عمومي جرم به دادگاه منتقل شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جواني که در اقدامي جنون آميز با ۱۰۰ ضربه چاقو خواهرش را کشته بود، با اعلام رضايت اولياي دم از چوبه دار نجات يافت. ، روز ۱۲ ارديبهشت ماه سال ۹۰ زنگ کلانتري گاندي به صدا درآمد و افسر نگهبان از قتل فجيع دختر ۲۱ ساله اي به نام فرنوش باخبر شد.

در تحقيقات اوليه معلوم شد فرنوش قرباني يک جنايت خانوادگي شده است. چند روز بعد کارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند که حاکي از آن بود که فرشاد برادر مقتول، عامل اين جنايت است. به اين ترتيب وي بازداشت شد و اتهامش را پذيرفت. در همين حال نتيجه گزارش پزشکي قانوني نشان داد مقتول با ۱۰۰ ضربه چاقو کشته شده است.

چند روز قبل از محاکمه، پدر و مادر فرنوش با حضور در دادگاه اعلام رضايت کردند و به اين ترتيب فرشاد صبح ديروز براي محاکمه از نظر جنبه عمومي جرم به دادگاه منتقل شد.در ابتداي اين جلسه که به رياست قاضي مقدم زهرا برگزار شد، نماينده دادستان به قرائت کيفرخواست پرداخت و خواستار مجازات فرشاد شد. سپس مادر مقتول در چند جمله گفت: پسرم به اندازه کافي عذاب کشيده و تنبيه شده است. به همين دليل از او شکايتي ندارم.

در ادامه جلسه، متهم در جايگاه حاضر شد و درباره انگيزه خود از کشتن خواهرش گفت: مدتي بود متوجه شده بودم که خواهرم دچار فساد اخلاقي شده است. او آزاد بود و هر کاري که دوست داشت انجام مي داد. من چند بار در اين باره با او صحبت کردم اما فايده اي نداشت. از اين گذشته پدر و مادرم بين من و خواهرم تبعيض قائل مي شدند. همان روزي که اين اتفاق افتاد من براي دادن کرايه ماشين پول نداشتم اما فرنوش خودروي شخصي داشت. با پايان جلسه ۵ قاضي دادگاه وارد شور شدند و قرار است به زودي راي خود را اعلام کنند.

در پرونده ای دیگر نیز، پيرمرد ۷۵ساله اي که در برابر دريافت ۶ميليون تومان دست به آدم کشي زده بود، با حکم قضات دادگاه کيفري استان تهران به قصاص محکوم شد. به گزارش خراسان، اواخر بهمن ماه سال ۸۹ فرزندان زني به نام سوري به کلانتري شهر ري رفتند و گفتند مادرشان از يک روز قبل از خانه بيرون رفته و ديگر باز نگشته است.

افسران پليس با پرس و جو درباره زندگي خصوصي سوري دريافتند او با خواهر کوچک ترش به نام فاطمه رابطه چندان خوبي نداشته است. بنابراين از اين زن بازجويي شد که وي به دست داشتن در کشتن خواهرش اقرار کرد.او گفت به پيشنهاد شوهرخواهر ديگرش حسن، مرد ۷۵ساله اي را به نام محمدنبي که نگهبان يک پروژه ساختماني است، با پرداخت ۶ميليون تومان براي کشتن خواهرش اجير کرده است.

به دنبال اين اظهارات دو متهم ديگر نيز دستگير شدند و با پذيرش اتهامشان در شعبه ۱۱۳ دادگاه کيفري استان تهران پاي ميز محاکمه نشستند. در اين جلسه فاطمه بار ديگر اتهامش را پذيرفت اما دو متهم با رد اظهارات او گفتند که در اين ماجرا نقشي ندارند. به اين ترتيب رئيس دادگاه با دريافت آخرين دفاع از متهمان همراه ۴مستشار دادگاه وارد شور شد. صبح ديروز در نهايت قضات دادگاه راي خود را در اين باره اعلام و محمدنبي را به اتهام مباشرت در قتل عمدي به قصاص محکوم کردند.

در اين حکم همچنين فاطمه و حسن به اتهام مشارکت در قتل هر يک به تحمل ۱۵ و ۱۰سال حبس محکوم شدند که نيمي از حبس هر کدام تعليقي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار