فرمانده سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي گفت: گروه‌هاي جهادي محبت و فضاي عاطفي را به منطقه آورده و زيباترين صحنه‌ها را آفريدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران،‌ سردار علي‌اکبر پورجمشيديان در نشست هم‌انديشي حرکت‌هاي جهادي و حوادث غير مترقبه که در تبريز در حال برگزاری است، با تشکر از تمامي دستگاه‌ها و امدادگراني که در زلزله منطقه ارسباران به صحنه آمده بودند اظهار داشت: حوادث امتحان بزرگي است براي کساني که حادثه بر آنها واقع شده و درکنار آن امتحان بزرگتري براي ساير مردم،‌ دستگاه‌ها و مسئولين در چگونگي برخورد و امدادرساني به حادثه ديدگان هستند.

وي زلزله آذربايجان شرقي را فرصتي براي وحدت آحاد ملت برشمرد و افزود: در نخستين روزهاي پس از اين اتفاق دشمنان انقلاب اسلامي، اين حادثه را بستري براي دشمني با نظام و تفرقه افکني دانستند اما به یاری خداوند و با هم دلي و وحدت مردم و مسئولين توطئه‌هاي آنها شکست خورد.

فرمانده سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي تصريح کرد: از دقايق اولي که خبر زلزله ارسباران اعلام شد تمامي اقشار و آحاد ملت از هر قوميتي به صحنه اعزام شدند و مانوري از محبت، وحدت و يکپارچگي را به نمايش  گذاشتند و به حمدالله هيچ مسئول و نهادي در اين حادثه کوتاهي نکردند البته به دليل وسعت 5 الي 6 کيلومتري منطقه و عدم سابقه چنين حادثه‌اي مشکلاتي نيز وجود داشت که به لطف خدا به مرور زمان برطرف شد.

وي با تاکيد بر اينکه حضور مقام معظم رهبري در ابتدايي‌ترين روزها پس از زلزله منطقه ارسباران، با وجود اينکه در ماه مبارک رمضان و در آستانه کنفرانس غير متعهدها قرار داشتیم نشانگر اهمیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به اين حادثه بود، ادامه داد: ايشان در سفري 6 ساعته بيش از ده روستايي را که داراي بيشترين مشکلات بودند و مقام مسئول تا آن لحظه از آنجا بازديد نکرده بودند، رفتند و براي دلجويي از حادثه ديدگان با مردم منطقه با زبان شيرين آذري صحبت کردند که حتي در يکي از روستاها بيش از يک کيلومتر را پياده رفته در کنار مردم حضور داشتند.

سردار پور جمشيديان با يادآوري اينکه مهمترين دستاورد وجود گروه‌هاي جهادي ايجاد فضاي معنوي و ارزشي است، تصريح کرد: فضاي حاکم در اردوهاي جهادي فضايي بود که فقط در دوران دفاع مقدس ديده مي‌شد.

وي با ابراز خرسندي از الگوگيري اين همايش و تلاش‌هاي سردار شهيد احمد کاظمي در زلزله بم تصريح کرد: مرور خاطرات شهيد کاظمي و تلاش‌هاي او مي‌تواند الگويي بسيار ارزنده براي جهادگران باشد و ارائه دادن الگوهايي چون اين شهيد به دستگاه‌ها و آحاد مردم از وظايف ارزشمند بسيجيان است که در مديريت بحران‌ها رهنمودهاي ارزشمندي را پيش روي امدادگران و مسئولين مي‌گذارد.

وي تاکيد کرد: گروه‌هاي جهادي محبت و فضاي عاطفي را به منطقه آورده و زيباترين صحنه‌ها را آفريدند.

فرمانده سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه الگوي دفاع مقدس همواره بايد در حرکات جهادي رعايت شود خاطر نشان کرد: حضور در اردوهاي جهادي، عنايت خداوند به شرکت کنندگان اين اردوها براي فرصت خدمت رساني به مردم است.

وي در پايان با تشکر از سازمان بسيج سازندگي و سردار خراساني براي ارائه طرح‌ها و راهکارهاي جهادي بي‌نظير در زلزله ارسباران اظهار داشت: بسياري از طرح‌هاي انجام شده پس از زلزله از راهکارهاي  اوليه که توسط جهادگران بسيجي در اردوهاي جهاد ارائه شده بود به کار گرفته شد.

انتهای پیام/
پ2

برچسب ها: زلزله ، گروه ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار