"آويگدور ليبرمن" وزير امور خارجه و معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از رسوايي سياسي و مالي بوجود آمده در تاريخ 18 دسامبر پس از مجرم شناخته شدن از سوي دادگاه تنها چند هفته پيش از برگزاري انتخابات آن رژيم از سمت خود استعفا داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري امريكن فري پرس، پيش از اين، "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي و ليبرمن اعلام كرده بودند كه احزاب "ليكود" و "اسرائيل خانه ماست" كه آنان رهبري شان را برعهده دارند براي شركت در انتخابات 22 ژانويه 2013 شركت خواهند كرد. 

ليبرمن نتايج بدست آمده پس از 16 سال بازرسي و تحقيق از سوي رژيم صهيونيستي را پذيرفت. نتايج تحقيقات نشان داده بود كه وي سالهاي در پولشويي، رشوه خواري، تاسيس شركت هاي جعلي، دريافت هدايا و انتقال ميليون هاي دلار پول دست داشته است. 

"يهودا وينستاين" دادستان كل رژيم صهيونيستي پيش تر اعلام كرده بود كه ليبرمن با همكاري "زئيو بن آريه" سفير آن رژيم در كشور بلاروس در سال 2008، به اطلاعات محرمانه اي دست يافته است. 

"بن آريه" به "ليبرمن" اطلاع داده بود كه عليه معاملات تجاري خارجي خود پرونده قضائي و تحقيق در جريان است با اين حال ليبرمن پرونده او را دستشويي انداخته و بار ديگر به وي منصب سفارت را اعطا كرده بود. 

ليبرمن بعنوان عضوي از كنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي نيز كارنامه اي سياه در پرونده كاري خود دارد و شواهد نشان مي دهد كه ميليون ها شكل (واحد پولي رژيم صهيونيستي) از شمار زيادي از نمايندگان پارلمان آن رژيم دريافت كرده است. 

پرونده ها نشان مي دهند كه "مايكل چرني" يكي از صنعتگران ثروتمند صهيونيست در فاصله سالهاي 1999 تا 2006 با پرداخت رشوه به ليبرمن از او خواسته تا از ماليات پرداختي شركت هاي بزرگ صنعتي وي چشم بپوشد. ليبرمن همچنين متهم به دريافت رشوه از يك سرمايه داري معروف صهيونيست اتريشي تبار بنام "مارتين شلاف" شده است. اين فرد پيش از اين نيز رشوه اي 3 ميليون دلاري به "آريل شارون" قصاب رژيم صهيونيستي پرداخت كرده بود. 

ليبرمن همواره به دليل اظهارات تند و نژاد پرستانه ضد فلسطيني اش مورد سرزنش همگان قرار گرفته بود. در نشستي كه در ماه اكتبر سال 2009 برگزار شد ليبرمن در حضور "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه هيروشيما و ناكازاكي را نمونه اي خوبي براي اهالي نوار غزه داشت كه بر سر فلسطينيان نيز بايد همان بلايي را آورد كه آمريكا در ژاپن عليه مردم آن كشور اعمال نمود. 

در جولاي سال 2003 ليبرمن پيشنهاد داد كه 350 فلسطيني بازداشت شده به دريا انداخته شوند. وي در آن زمان وزير حمل و نقل رژيم صهيونيستي بود و در گفتگو با راديو ارتش رژيم صهيونيستي اظهار داشت كه خود حاضر است اتوبوسي را تهيه كند تا با آن فلسطينيان را به ساحل منتقل كرده و آنان را در دريا بريزد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار