شواهد نشان مي دهد به احتمال زياد آمريکا در نهايت از پرتگاه مالي سقوط خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛‌ در حاليکه کمتر از يک هفته به پايان مهلت براي جلوگيري از سقوط آمريکا از پرتگاه مالي فرصت است، کنگره تعطيل است و بيشتر شبيه خانه ارواح شده است. مشکل اين است که فقط کنگره مي تواند مانع سقوط آمريکا از پرتگاه مالي شود. 

البته اعضاي کنگره که در تعطيلات کريسمس به سر مي برند، از خانه هاي خود ماجرا را دنبال مي کنند و رهبران دموکرات سنا تلاش مي کنند ببينند آيا لايحه اصلاح شده رئيس جمهور براي حفظ کاهش ماليات افراد با درآمد کمتر از دويست و پنجاه هزار دلار در سال ، مي تواند تا دقيقه نود از تصويب کنگره بگذرد اما براي حصول اين نتيجه لازم است تا حدود ده سناتور جمهوريخواه با عدول از موضع حزب خود، با افزايش ماليات براي دو درصد بسيار ثروتمند آمريکا موافقت کنند. البته برخي از سناتورهاي محافظه کار هر چند با بي ميلي ، مي گويند که حاضرند اين کار را کنند زيرا نگران سقوط آمريکا از پرتگاه مالي هستند.

 قرار است سنا پنج شنبه دوباره کار خود را آغاز کند اما منابع آگاه در حزب دموکرات مي گويند واقع بينانه ترين شانس آنها براي کسب موافقت جمهوريخواهان اين است که مسئله تا آخرين روز سال يعني سي و يکم دسامبر ادامه پيدا کند و جمهوريخواهان مجبور شوند تحت فشار موافقت کنند. اما گفته مي شود هري ريد رئيس دموکرات سنا به طور غيرعلني به همکاران خود هشدار داده است اگر مطمئن نباشد که لايحه تعديل شده رئيس جمهور هم در سنا و هم در مجلس نمايندگان راي مي آورد، او حتي اين لايحه را به راي گيري هم نخواهد گذاشت. منابع آگاه مي گويند اگر اين لايحه راي نياورد و در نهايت آمريکا از پرتگاه مالي سقوط کند، صدمات آن به بازار بيشتر خواهد بود. 

منابع آگاه در هر دو حزب مي گويند در شرايط فعلي محتمل ترين سناريو پايين رفتن از پرتگاه مالي است زيرا پس از اولين روز ژانويه که ماليات همه افزايش پيدا مي کند، در سوم ژانويه کنگره جديد ممکن است به کاهش مالياتها راي دهد که البته اين راي براي جمهوريخواهان و برخي دموکراتها آسانتر است. حال باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا که براي تعطيلات در هاوايي است قصد دارد خانواده خود را در هاوايي گذاشته و به واشنگتن بازگردد تا در حل اين مسئله به دموکراتها کمک کند و موافقان بيشتري را در ميان جمهوريخواهان براي تصويب لايحه افزايش ماليات ثروتمندان کسب کند. 
برچسب ها: اقتصاد ، پرتگاه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار