به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، داستان ضرر 1.1 ميليارد دلاري شرکت تويوتا از آنجا شروع شد که اين شرکت در سال 2009 به دليل نقص در سيستم هاي خودروهاي توليدي خود و پنهان نگه داشتن آن از مردم، علاوه بر جريمه سنگين از سوي دولت آمريکا با فروش کمتر به نسبت مدت مشابه در سالهاي قبل تر از آن مواجه شده است و اين شرکت پس از قبول اين مقدار جريمه و ضرر اکنون تلاش مي کند تا از اين بحران خارج شود.
کريستوفر رينولدز مدير فروش تويوتا در آمريکاي شمالي، با بيان اين خبر که شرکت تويوتا جريمه فوق را نهايتا پذيرفته است، عنوان کرد؛ يقينا پذيرش چنين جريمه و ضرري بر ما تحميل شد و ما چاره اي جز تبليغات بيشتر محصولات خود و بالا بردن فروشمان را نداريم تا از اين بحراني که هم اکنون وجود دارد، خارج شويم.
وي با تصريح اينکه ديگر نقصي در سيستم هاي ترمز و شتاب گيري خودروهاي توليدي تويوتا وجود ندارد، عنوان کرد؛ پنهان نگهداشتن بعضي مسائل از مردم نهايتا به ضرر تويوتا تمام شد و اکنون ما با يک بحران مواجه هستيم که بايد با مديريت صحيح و ايراد تمامي مشکلات به مردم، آنها را از شکي که نسبت به محصولات ما دارند، خارج کنيم.
کارشناسان خودروسازي در جهان معتقدند؛ پايان کار تويوتا تقريبا به سرانجام رسيده است و وجود چنين بدهي در ين شرکت مي تواند آن را از داخل تخريب کرده و نهايتا موجب ورشکستگي بزرگترين توليدکننده خودرو ژاپني شود.