نخستین سمپوزیوم بین‌المللی اکوکاردیوگرافی با حضور متخصصان داخلی و خارجی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، افسون فضلی‌نژاد، دبیر علمی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی اکوکاردیوگرافی در این مراسم افزود: هدف از برگزاری این سمپوزیوم آشنایی تمام متخصصان قلب و عروق و فوق تخصص‌های اکوکاردیوگرافی سراسر استان‌های خراسان و در کل کشور بود که با روش‌های جدید و تکنیک‌های جدید اکوکاردیوگرافی و مقالات روز آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز نخست این سمپوزیوم امروز در دو بخش صبح و عصر برگزار شد افزود: 4 سخنران در بخش صبح به بیان جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های اکوکاردیوگرافی پرداختند و فردا نیز این روند ادامه دارد.

رئیس بخش اکو بیمارستان رضوی مشهد تصریح کرد: تمرکز بر روی اکوکاردیوگرافی سه بعدی که به عنوان جدیدترین روش اکوکاردیوگرافی در دنیا استفاده می‌شود و در بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز کاملا میسر است، به عنوان محور اصلی برگزاری این همایش مطرح است.

فضلی‌نژاد اظهار داشت: در بخش‌های بعدی این سمپوزیوم بر روی مباحثی از قبیل تمرکز بر روی اختلالات دریچه‌ای و عملکردی عضله قلب بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این سمپوزیوم افزود: ارائه نمونه‌های جالب توسط 8 متخصص به صورت کارگاه آموزشی و با حضور افراد شرکت کننده در سمپوزیوم برگزار می‌شود، همچنین آقایان دکتر میرصدرایی از انگلستان و دکتر همدانچی از آلمان به‌عنوان سخنرانانی که از خارج از کشور در این همایش شرکت کردند، به‌بیان دیدگاه‌ها و مقالات خود در زمینه به روزترین روش‌های اکوکاردیوگرافی می‌پردازند.

رئیس بخش اکو بیمارستان رضوی مشهد افزود: نخستین روشی که در این سمپوزیوم و به‌عنوان جدیدترین روش بر روی آن بحث و تبادل نظر می‌شود، اکوکاردویگرافی سه بعدی است که از حدود دو ماه پیش امکان استفاده از این روش در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد فراهم شده است.

وی ادامه داد: پیشرفته‌ترین دستگاهی که این تکنولوژی را در کل دنیا ارائه می‌دهد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی فراهم شده است و اکوکاردیوگرافی از ناحیه مری و همچنین از قفسه سینه کاملا در این بیمارستان قابل انجام است.

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی اکوکاردیوگرافی بیمارستان رضوی مشهد گفت: همچنین روش‌های MRI نیز در این سمپوزیوم ارائه می‌شود که بیمارستان رضوی مشهد قابلیت اجرای آن را دارد و دکتر میرصدرایی آن را بررسی می‌کنند.

وی تاکید کرد: اکوکاردیوگرافی یک روش تشخیصی کاملا بدون خطر است بدون اینکه مشکلی برای بیماران به وجود آورد و روشی کاملا قابل دسترس است و از لحاظ کارآیی تمام تکنیک‌های قبل از جراحی را فراهم می‌کند، در واقع اکوکاردیوگرافی نخستین روش تشخیصی قبل از عمل جراحی است.

فضلی‌نژاد اظهار داشت: روش‌های مختلف اکوکاردیوگرافی که امروز در دنیا از آن بحث می‌شود شامل روش‌های ساده، اکوکاردیوگرافی داخل مری، استرس اکوکاردیوگرافی، تکنیک‌های قبل از اعمال جراحی هستند که جزو روش‌های تشخیصی به شمار می‌روند.

وی افزود: با توجه به اینکه روش‌های نوین درمانی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در حال افزوده شدن است، هدف ما نیز از برگزاری این سمپوزیوم گسترش اطلاعات، فراگیری و آموزش جدیدترین روش‌های درمان بیماران است.


برچسب ها: مشهد ، رضوی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
India
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
India
سلام من أحمد فضل
۰۸:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
من داکتر قلبی در شفاخانه جیپی هند شهر دهلی بشما پیام ماندم دوست دارم که در برنامه بعدی من اشتراک کنم از افغانستان شهر مزار می باشم......تشکر
India
سلام من أحمد فضل
۰۸:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
من داکتر قلبی در شفاخانه جیپی هند شهر دهلی بشما پیام ماندم دوست دارم که در برنامه بعدی من اشتراک کنم از افغانستان شهر مزار می باشم......تشکر