فوق تخصص اکوکاردیوگرافی از آلمان گفت: تمام پزشکان خارج از کشور اعضای راه دور بیمارستان رضوی هستیم و با افتخار هراقدامی که در راستای اعتلای ایران و بهبود و درمان بیماران لازم باشد، انجام می‌دهیم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، علی همدانچی در نخستین سمپوزیوم بین المللی اکوکاردیوگرافی بیمارستان رضوی مشهد اظهار داشت: در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن 21 دهه تصویربرداری به اوج پیشرفت خود رسید و با وجود همزمانی پیشرفت در تکنولوژی ، مهندسی پزشکی و پیشرفت همزمان در پزشکی وهمکاری مشترک میان این دو باعث شد که تکنولوژی بشر در زمینه تصویربرداری به شکل تصاعدی افزایش یابد و این امر کمک بسیار بزرگی به تشخیص زودتر، دقیق تر و به طبع درمان بهتر بیماران کرده است وبه همین دلیل قرن 20 توسط یکی از متخصصان بزرگ به نام عصر تصویربرداری قرن نامیده شده است.

این فوق تخصص اکوکاردیوگرافی از آلمان افزود: اکوکاردیوگرافی دارای قدمت 30 تا 40 ساله در جهان است که در مدت 10 تا 15 سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی کرده است و به عقیده من برگزاری سمپوزیوم هایی همانند سمپوزیوم بین المللی اکوکاردیوگرافی به شناساندن متدهای جدید که همزمان در دنیا در حال انجام است،‌بسیار کمک کننده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های تشخیص اکوکاردیوگرافی در ایران نیز به تازگی وارد شده و وجود دارند، گفت: در واقع تبادل نظر بین متخصصان از نقاط مختلف دنیا سرانجام به بهبود وضعیت بیماران کمک می کند که این امر هدف اصلی ماست.

این فوق تخصص اکوکاردیوگرافی از آلمان افزود: اکوکاردیوگرافی ساختمان و عمل قلب را نشان می دهد و بنابراین جراحی که می خواهد عملی بر روی قلب انجام دهد؛ باید ساختمان و عملکرد آن را خوب بشناسد.

همدانچی تاکید کرد: روش سه بعدی اکوکاردیوگرافی به دلیل اینکه به صورت غیر تهاجمی است و اشعه ای به بیمار وارد نمی کند و مریض دردی ندارد، می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار جراحان قرار دهد و بهترین علامت آن سیر فزاینده اعمال موفق دریچه میترال و عمل های موفق تداخلی مانند بستن سوراخ در بین دو دهلیز بدون عمل جراحی و.. که نشان می دهد وقتی روش های تشخیصی قبل از عمل به صورت درست و دقیق باشد، به طور قطع کیفیت درمان نیز بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این سمپوزیوم تمرکز بیشتر بر روی تکنولوژی اکوی سه بعدی است که کمتر از یک سال است به ایران وارد شده، گفت: استفاده از تکنولوژی سه بعدی اکوکاردیوگرافی با همفکری بین متخصصان در این سمپوزیوم به منظور تشخیص بیماران به صورت عملی اجرا می شود.

این فوق تخصص اکوکاردیوگرافی از آلمان گفت: بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در سالهای اخیر خوشبختانه نشان داده است که در روش های علمی پیشگام است و به موازات بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا سیر بسیار خوبی را داشته است و این امر بسیار امید بخش است ؛ما نیز افتخار می کنیم و هر کمکی از دستمان ساخته است را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تمام پزشکان خارج از کشور اعضای راه دور بیمارستان رضوی هستیم و با افتخار هر اقدامی که در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران و بهبود و درمان بیماران لازم باشد، انجام می دهیم/س

برچسب ها: راستای ، اعتلای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.