عضو کمیسیون نظارت بر بیمه و سلامت سوریه گفت: تلفیق دولت و بخش خصوصی گامی مؤثر در مسیر توسعه گردشگری سلامت است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی هشام دیوانی افزود: برای نخستین‌بار در این کنفرانس شرکت کردم و برآیند نهایی از دستاوردهای همایش مثبت است.

وی افزود: در گام نخست در بحث توسعه تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی اصل مهم همکاری و سرمایه‌گذاری دولت است چرا که تا دولت وارد کار نشود بخش خصوصی نمی‌تواند عملکرد و فضای مختارانه برای توسعه گردشگری داشته باشد.

دیوانی با بیان اینکه دولت نقش عمده‌ای در توسعه بخش‌های علمی، جهانگردی، تجهیزاتی و فرهنگی و در مجموع اقتصادی دارد خاطر نشان کرد: دولت هدایت کننده جریان سلامت کشورها است.

وی ادامه داد: با حضور مستقیم و پررنگ دولت در مراحل بعدی می‌توان در بخش‌های خصوصی ایجاد انگیزه کرد و به این وسیله با مشارکت بخش دولتی و خصوصی شاهد رشد و ارتقای گردشگری درمانی و پزشکی باشیم.

دیوانی تصریح کرد: بخش خصوصی باید در مسئله بیمه نگاه جدی به بیماران داخلی و خارجی داشته باشد و در واقع بیمه سلامت یکی از راهکارهای اساسی در مسیر تامین تسهیلات گردشگران و ایجاد احساس تعلق در آنها است.

عضو کمیسیون نظارت بر بیمه و سلامت سوریه یادآور شد: جنگ و ناآرامی تاثیرات مخرب و تبعات منفی را در بهداشت و سلامت کشورها به بار می‌آورد و کشورهایی که به این وضعیت دچار می‌شوند فقط با بحران مدیریت صحیح می‌توانند از سقوط و افول جریان سلامت جلوگیری کنند و نمی‌توانند گام مؤثری در بخش رشد پزشکی و سلامت داشته باشند./س


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.