آیت الله مصباح یزدی گفت : آنچه باعث شکست دشمن در نهم دی شد بینش زلال و پاک مردم مسلمان از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در تجمع بزرگ حوزو یان که بمناسبت گرامیداشت نهم دی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، حضور حماسی مردم در نهم دی هشتاد و هشت را از الطاف الهی به مردم با بصیرت ایران اسلامی عنوان کرد و افزود : خداوند بزرگترین نصرت را که الت بین مسلمین است در دل مردم ایران قرار داده و تجلی آن حضور گسترده مردم در حماسه نهم دی ماه است .

آیت الله مصباح یزدی حفظ وحدت و مهربانی بین مسلمان با بصیرت را از درسهای حماسه نه دی دانست و افزود : تداوم در پیروی از فرامین رهبر انقلااب و پایداری و استقامت در مسیر خداوند از دیگر درسهای این حماسه بزرگ است .

وی با اشاره به توطئه دشمنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامی برای براندازی نظام اسلامی گفت : دشمن در طول سی سال انقلاب از هر امکانی برای سرنگونی نظام استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند تنها راه اضمحلال از درون است و بدنبال یارگیری رفتند .

وی به منحرف شدن تعدادی از افرادی که از پاریس همراه امام به ایران آمدند اما وقتی نظام اسلامی منافعشان را تامین نکرد از مسیر انقلاب خارج شدند اشاره کرد و افزود :افرادی هم بودند که تا چند سال قبل هم با انقلاب بودند زندان رفته بودند و مورد احترام امام (ره) بودند اما تحت تاثیر تبلیغات دشمن در جهت منافع دشمنان حرکت کردند .

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با بازخوانی حوادثی چون هجده تیر هفتاد و هشت و حضور حماسی مردم در بیست و سوم تیرماه همان سال گفت : دشمن بعد از شکست در این مرحله، تمام تجربیات و توان خود را به کاربست و با هر گروهی هم پیمان شد تا در فتنه ای دیگر ریشه انقلاب و اسلام را بزند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که تنها راه پیشرفت را در هم پیمانی با آمریکا می دانند گفت : مردم ایران در این سی سال تنها با توکل به قدرت بی انتهای خداوند در عرصه های مختلف حضور می یابند و این نتیجه بصیرت و فطرت پاک مردم است/س 

برچسب ها: قم ، بینش ، مردم ، نهم ، دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.