افتتاح 5 خطوط ريلي در کشور تا پايان سال از جمله برنامه هاي شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، زارع در نشست خبري شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران به برنامه هاي اين شرکت تا پايان سال اشاره کرد و گفت: طرح خط انتقال تهران- تبريز در مناطق 17 و 18 با پيشرفت 80 درصدي تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

وي در ادامه افزود: کمربندي قم با پيشرفت فيزيکي 70 درصدي و همچنين احداث پل تله زن با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد تومان آماده بهره برداري است.

زارع در ادامه افزود: خط آهن تپه شوشتر نيز با پيشرفت 75 درصدي تا پايان سال افتتاح و همچنين تونلي در استان يزد با پيشرفت 60 درصدي در خرداد 91 به بهره برداري مي رسد.

قائم مقام شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت:  خط آهن ITC تهران- مشهد به صورت هوشمند با اعتباري بر 16 ميليون يورو با پيشرفت 40 درصدي تا شهريور ماه سال 92 به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به سوخت مصرفي حمل و نقل ريلي و جاده اي گفت: سهم حمل و نقل جاده اي 19.5 ميليارد ليتر است.

زارع در ادامه يادآور شد: هزينه هاي اجتماعي در بخش ريلي يک بيستم جاده مي باشد که با حمل و نقل ريلي هزينه هاي اجتماعي 19 درصد کاهش يافته است.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: ميزان تصادفات جاده اي در بخش حمل و نقل جاده اي در سال 90، 20 هزار و 68 نفر بوده که اين رقم در حمل و نقل ريلي 58 نفر است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار