در شرايطي که جاذبه هاي گردشگري کشور با غفلت مسئولان در حال نابودي است آيا مصوبه حمايت از مالکان خانه هاي تاريخي کارساز خواهد بود؟؟

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، انسان همواره در طول تاريخ ميل به شناختن را در خود احساس کرده است، کنجکاوي در جهت نادانسته ها و ديدن ديدني هاي جهان، لذت دستيابي به آنچه که دور از دسترس است، او را بر آن داشت تا قدم در راه سفر بردارد.

با گذشت زمان و پيشرفت تکنولوژي فرهنگ سفر نيز تغيير يافته ،گردشگري و سفر به عنوان بخش مهمي از اقتصاد جهاني بخصوص اقتصاد کشور هاي در حال توسعه مطرح شده است.

گردشگري راهي موثر در جهت توزيع مجدد ثروت، حفظ فرهنگ و حافظت از محيط زيست است و نيروي محرکه اين صنعت با شتاب بخشيدن به چرخه صنايع حياتي ديگر، راه توسعه ملي و منطقه اي را هموار مي سازد.

امروزه هدف از سفر کردن بسياز تخصصي و پيچيده تر شده است، به طوري که شناسايي مکان هاي جديد گردشگري به منظور گسترش خدمات جهانگردي در سر لوحه پيشرفت اين صنعت قرار گرفته است.

در اين شرايط پيام آوران گردشگري تايلند با حضور در تهران ضمن برگزاري کارگاه آموزشي تکنيک هاي فروش و بازاريابي با حضور 50 آژانس مسافرتي به معرفي مسير هاي جديد گردشگري اين کشور از جمله هوآهين و کرابي پرداختند.

براساس اعلام مدير کل امور خاورميانه در قالب اين کارگاه آموزشي،  تايلند سرزمين خنده ها به عنوان يکي از قطب هاي گردشگري با جذب 19 ميليون و 700 هزار گردشگر در سال گذشته، دستيابي به رقم 25 ميليون گردشگر را در برنامه ريزي ها خود قرار داده است.

مسئولان گردشگري تايلند با معرفي مسير هاي جديد سعي در ترغيب مسافران براي مشاهده جلوه هاي ديگر از اين کشور دارند و براي دستيابي به اين هدف از نهايت ظرفيت هاي موجود در اين کشور بهره برداري مي شود.

در حالي که بازار سنتي گردشگري بر روي مسير جديد قرار مي گيرد،‌ با وجود هزاران اثر تاريخي و جاذبه طبيعي که مي تواند ايران را به يکي از قطب هاي موفق گردشگري جهان تبديل کند جاي سوال است که آيا تمام ظرفيت هاي موجود در اين کشور به جهان معرفي شده است؟

در شرايطي که جاذبه هاي گردشگري کشور با غفلت مسئولان در حال نابودي است و جاي برخي از بناهاي تاريخي و مذهبي در فهرست آثار جهاني خالي باقي خواهد ماند مصوبه اخير کميسيون اقتصادي دولت در جهت صرف بخشي از ماليات هاي بخش خصوصي بر اساس طرح‌هاي مصوب به حفاظت و احياي آثار فرهنگي و تاريخي، اميد بخش خواهد بود.

آيا به راستي با به ثمر رسيدن اين طرح شهر ديگر دليلي براي فراموشي گذشته هاي دور نخواهد داشت ؟؟؟
 
 
***گزارش از مريم انصاري
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار