تبديل کشاورزي شيميايي به ارگانيک نيازمند زمان و آموزش هاي تخصصي است.

داود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در  گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم استفاده از محصولات ارگانيک در کشور گفت: هر چند استفاده از کودهايي شيميايي و آفت کش ها افزايش توليد محصول را باعث مي شود اما کيفيت محصولات کشاورزي فداي کميت آن مي شود.

وي گفت: در اين سطح از کشاورزي مواد شيميايي از دو طريق وارد گياه مي شوند که کمبود عناصر مغزي خاک و کاهش ويتامين هاي گياه را سبب مي شود.

يارمحمدي به راه هاي ورود مواد شيميايي به گياه اشاره کرد و گفت: ورود کودهاي شيميايي از طريق خاک و سموم آفت کش به سطح گياه باعث مي شود تا اين مواد شيميايي در گياه ماندگار و باعث از بين رفتن محصولات شود.

اين کارشناس ورود تکنولوژي را از نوع نانو در کاهش اين محصولات را موثر دانست و گفت: با توجه به صدماتي که کشاورزي شيميايي به خاک، محصول و کشاورز وارد مي کند با ورود تکنولوژي استفاده از نانو و بيوتکنولوژي مي توان گياهان را تا حدودي مقاوم کرد.

وي گفت: هر چند تغييرات ژنتيکي بايد با دقت کامل براي محصولات کشاورزي لحاظ شود اما اين مهم نيازمند آموزش کشاورز است.

يارمحمدي در پايان گفت: تبديل محصولات کشاورزي شيميايي به ارگانيک نيازمند زمان است که ترويج و آموزش کشاورزان، استفاده از بروشورهاي تصويري براي مصرف مواد، برپايي کارگاه هاي آموزشي براي کشاورزان مي تواند روند رسيدن به توسعه کشاورزي پايدار را در کشور سرعت بخشد./س
برچسب ها: کیفیت ، محصولات ، کمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار