آکادمی بین المللی کشتی با همکاری مشترک منطقه آزاد ارس و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد ارس احداث می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی روز جهانی کودک، با هدف توسعه همکاری ها و احداث آکادمی بین المللی کشتی ارس تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد ارس و فدراسیون کشتی ایران امضاء شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر افزود: برگزاری رقابت های کشتی آزاد روز جهانی کودک آغازی بر همکاری های منطقه آزاد ارس و فدراسیون کشتی ایران بود و در این راستا با امضای تفاهم همکاری فدراسیون کشتی مباحث لازم برای تامین نیاز آموزشی و لوازم ورزشی مورد نیاز آکادمی بین المللی منطقه آزاد ارس را انجام خواهد داد.

نجفی افزود: همچنین فدراسیون کشتی در راستای بهره مندی از موقعیت منطقه آزاد ارس در همجواری با کشورهای کشتی خیز آسیایی و اروپایی برای برگزاری مسابقات و اردوهای بین المللی مجوزهای لازم را اخذ کرده و منطقه آزاد ارس نیز مباحث لازم برای میزبانی و پشتیبانی احداث کمپ آکادمی کشتی در زمینی به مساحت 20 الی 50 هکتار را انجام خواهد داد.

صادق نجفی تصریح کرد: تاسیس و احداث مکانی مناسب و استاندارد با تمام امکانات از جمله استخر شنا، سونا ، جکوزی،سالن کنفرانس، اتاقهای استاندارد و آموزشی و تجاری و همچنین تاسیس خوابگاه به ظرفیت پذیرش 300 نفر و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب نیز از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به مزیت قانونی منطقه آزاد ارس در واردات کالا بدون پرداخت حقوق عوارض گمرکی و سهولت مسیر واردات لوازم ورزشی گفت: واردات کالاهای ورزشی توسط فدراسیون کشتی از گمرک منطقه آزاد ارس که موجب درآمدزایی برای فدراسیون کشتی و تامین لوازم ورزشی این فدراسیون خواهد شد عامل مهمی در راه اندازی سریع آکادمی کشتی ارس نیز است.

وی در قسمت دیگر سخنان خود گفت: فدراسیون کشتی برای آغاز بکار آکادمی بین المللی کشتی ارس لوازم مورد نیاز این آکادمی از جمله تشک استاندارد کشتی و وسایل آموزشی و کمک آموزشی ، لوازم بدنسازی و پشتیبانی همه جانبه و مستمر از آکادمی کشتی منطقه آزاد ارس و هماهنگی با کشورهای کشتی خیز جهان برای برگزاری اردوهای مشترک در طول سال را انجام خواهد داد.

نجفی افزود: همچنین مقرر شد فدراسیون کشتی مجوزهای لازم برای برگزاری اردوهای تیم ملی، سهمیه برای حضور نوجوانان و جوانان منطقه آزاد ارس در اردوهای انتخابی تیم ملی، برگزاری کلاس مربیگری،کارگاه های دانش افزایی و سمینارهای داخلی و بین المللی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم های ملی و در تمامی رده ها در دو رشته فرنگی و آزاد و حضور و مشارکت فعال در نمایشگاه های بین المللی تجهیزات و لوازم ورزشی منطقه آزاد ارس را دریافت و در منطقه آزاد ارس عملیاتی كند./ب

برچسب ها: انعقاد ، همکاری ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.