به گزارش
باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، محمد آتش پنجه به اعمال رده بندى سنى بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: اجرای طرح رده بندی سنی در گیم می تواند در پيشگيرى از آسيب هاى احتمالى بازى هاى رايانه اى تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: خشونت در سنين پايين در اقصى نقاط جهان در مدارس و مکانهای عمومى دیده شده و بسیاری از اين اتفاقات ناشی از خشونت زياد در برخی از بازى های رایانه ای بوده که به درستى رده بندى سنى نشد اند يا مخاطبان به مقوله رده بندی سنی بازی های توجه نداشته اند.
تولیدکننده بازی رایانه ای اگر من کوچک بودم، با بیان اینکه تولید کنندگان داخلی توجه خاصی به علاقه مخاطبان خاص و گروه هدف دارند، توضیح داد: عناوين بازی های رایانه ای هميشه بيشترين تاثير را در جذب مخاطب داشته که با توجه به بازخورد مخاطبان ساخته و پيش برده شده است، همین مساله سبب شده تا تولیدکنندگان مخاطبان خود را بشناسند و بدانند برای چه گروه سنى و مخاطبى بازى تولید می کنند.
وی ادامه داد: يکى از دلايل ماندگارى عناوين بازی های رایانه ای در ذهن مخاطبان در مدت زمان طولانی توجه تولید کنندگان به سلیقه مخاطب است.
آتش پنجه به راهکارهاى ارتقاى توليدات داخلى اشاره کرد و گفت: جذابیت عامل اصلی در ایجاد سرعت پیشرفت در صنعت گیم نسبت به دیگر عرصه های هنری بوده و ایران نیز با تولید بازی های رایانه ای مناسب توانسته تا حدی در بازار های مطرح جهانی خود نمایی کند.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای، با ورود بخش خصوصی در بازار گیم داخلی فضا برای شرکت های نوپا فراهم می شود و در نتیجه سرمايه گذاري بهترى بر روی محصولات گیم داخلی انجام و در نتیجه رقابت بيشتری در تولید کنندگان این عرصه به وجود می آید .
وی به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: حمایت بنیاد به عنوان متولی گیم در کشور اثر مثبتی در ایجاد انگیزه برای تولید بازی ایرانی با کیفیت دارد.
آتش پنجه راهکار ارتقاى جايگاه گيم و ايجاد رقابت حرفه اى با توليدات خارجى را در ارتباط با بازار خارجی برای تبادل اطلاعات دانست و توضیح داد: ارتباط با شرکت ها و توزیع کنندگان که در نقاط مختلف جهان در زمینه گیم فعالیت می کنند می تواند بخش تربیت و جذب نيرو هاى انسانى با استعداد و متخصص داخلی را تقویت کند و در نتیجه تجربه حضور در بازار گیم خارجی را برای کشور به ارمغان آورد.
این تولید کننده بازی رایانه ای ، نقش نهاد هاى فرهنگى و حمايتى در عرصه گیم را مهم ارزیابی کرد و گفت: در همه عرصه های فرهنگی تبلیغات و حمایت از تولیدات مهمترین اصل در پیشرفت آن عرصه بوده و بازی رایانه ای نیز از این قاعده جدا نیست .
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای در آینده ای نزدیک تبدیل به یک صنعت هنری برای انتقال مفاهیم خواهد شد و برای رسیدن به این مقوله نیاز به سرمایه گذاری و تبلیغات بیشتر احساس می شود .
آتش پنجه حضور پررنگ بخش خصوصى را مهمترین اصل در تثبيت جايگاه صنعت گيم کشور و رونق چرخه اقتصادی اين عرصه دانست و یادآور شد: بيشترين تاثير بخش خصوصی ایجاد فضای مناسب برای ساخت يک بازار رقابتى و در نتيجه تولید محصول با کيفيت براى مخاطبان است./ي2