عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت:مقام معظم رهبری در تبیین فتنه 88 فرمودند جریان فتنه تنها ریختن عده‌ای در خیابان و شلوغ کردن آنها نبود بلکه دارای طراحی عظیمی در پشت صحنه و حمایت کشورهای غربی بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد جواد کریمی‌قدوسی  بابیان مطلب افزود: فتنه 88 تصمیمات خطرناکی را  به دنبال داشت که ناشی از یک مرض عمیق بود و با اقدامات امنیتی و سیاسی قابل علاج نبود و تنها راه علاج آن حضور مردم در صحنه بود و مردم غیور و انقلابی ایران توانستند با حضور پرشور خود این مرض عمیق را که ریشه در قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی برخی از مقامات داشت را ریشه‌کن کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران، همواره نشان دادند که به اصول اساسی انقلاب پایبند هستند و در تمام ابعاد مانند پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی را بازی کردند و 9 دی ماه نقطه عطف دیگری از حضور مردم بود.

کریمی بهترین راه تبیین حماسه 9 دی را تبیین فتنه 88 دانست و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب جریان فتنه با لایحه‌های مختلف وارد شده بود و سابقه‌ای طولانی داشت و ضربه زدن به نظام اسلامی و روی کار آوردن نظام سلطنتی از اهداف آن بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ارزش‌های انقلابی در جامعه و بین آحاد مردم تبیین شود تا ماندگاری یوم‌الله 9 دی جایگاه خود را حفظ کند.

کریمی گفت: رسانه‌ها مانند خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نقش مهمی در تبیین اهداف 9 دی ماه دارند و طراحی فرهنگی در لایحه‌های مختلف جامعه سبب تاثیرگذاری بیشتر آن می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی یادآور شد: حماسه 9 دی فضای سیاسی آینده کشور را بیمه می‌کند تا مسیر تفکر اصولگرایی با اقدامات و تاکتیک به روز و بازنگری در رفتار و عملکرد مانند برجسته کردن نقاط قوت و تحلیل نقاط ضعف شرایط مناسبی را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایجاد کرد.

کریمی تاکید کرد: اگر تصور کنیم فتنه 88 اتفاقی ساده و معمولی بود قطعاً فتنه بعدی جریان بزرگتری می‌شود و باید از عوامل فتنه بازخواست شود که دوباره مدعی بازگشت به قدرت را نداشته باشند و بدانند که مردود شده‌اند و صلاحیت بازگشت دوباره را ندارند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره در خطبه‌های خود موضوع فتنه را تبیین کرده‌اند که این امر نشان‌دهنده کوچک نبودن حادثه است و باید از این طریق فتنه را ریشه‌یابی کرده و درس آن را برای افکار عمومی بازخوانی کرد./ب

 

 

برچسب ها: حماسه ، فضای ، سیاسی ، آینده ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.