دولت يونان با وجود اعتراضات كليسای پرقدرت ارتدوكس در اين كشور دستور ساخت يك مسجد در آتن را صادر كرد اما با اين حال هيچ اقدام عملی در اين زمينه انجام نگرفته است

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آتن از پايان حكومت عثمانی در اوايل دهه 1800 تاكنون مسجدی نداشته است و حدود 200 هزار مسلمان در پايتخت يونان نمی توانند از این موضوع به راحتی چشم پوشی کنند. به همین خاطر فشار بر دولت يونان برای ساخت يك مسجد رو به افزايش است و اگرچه كليسای يونان اخيراً به ساخت مسجد راضی شده اما برخی از مقامات ارشد كليسا همچنان مخالف ساخت مسجد در آتن هستند.

مدت‌ها پيش دولت يونان با وجود اعتراضات كليسای پرقدرت ارتدوكس در اين كشور دستور ساخت يك مسجد در آتن را صادر كرد اما با اين حال هيچ اقدام عملی در اين زمينه انجام نگرفته است و زمينی كه برای اين منظور در نظر گرفته شده بود، دست نخورده باقی مانده است.

به نظر می رسد اين رؤيا هر روز در ميان رشد فزاينده شعارهای نئوفاشيستی و ضد اسلامی، كم‌‌ رنگ ‌تر می‌شود و يونانی که یک روز مبدع دمكراسی و تمدن و احترام به اديان بود اكنون به حق مسلمانان برای برخورداری از يك مسجد احترام نمی‌ گذارد.

استراتوس سيموپولوس دبيركل وزارت توسعه يونان در پاسخ به این اعتراضات در سخنانی دو پهلو اعلام کرده است: در گذشته برخی اقشار جامعه يونان از ساخت مسجد هراس داشتند اما بايد بر اين ترس غلبه كنيم. بحران اقتصادی نيز يكی ديگر از مشكلات ساخت مسجد در يونان است زيرا دولت هم ‌اكنون اولويت‌های ديگری نيز دارد اما به هر حال اين مسجد بايد ساخته شود و ما در وضعيتی هستيم كه می‌توانيم ساخت مسجد را تا چند ماه ديگر شروع كنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار