رهبران جمهوري خواهان و دمکرات هاي مجلس سناي آمريکا روز يکشنبه از بن بست در مذاکرات براي جلوگيري از پرتگاه بودجه اي در اين کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، جمهوري خواهان و دمکرات هاي مجلس سنا که قرار است براي دست يافتن به توافق احتمالي تا روز دوشنبه به منظور جلوگيري از اجرايي شدن رياضت اجباري در آمريکا مذاکره کنند، از بن بست در مذاکرات خبر دادند.
هري ريد، رهبر اکثريت دمکرات مجلس سنا اعلام کرد  ما حدود سي و شش ساعت است که مذاکره مي کنيم (...) امروز صبح ما تلاش کرديم به پيشنهاد بودجه جمهوري خواهان پاسخ دهيم .
وي افزود « اما ما در موقعيتي نبوديم که اين کار را انجام دهيم. من چند بار با رئيس جمهور گفتگو کردم و در حال حاضر ما در موقعيتي نيستيم که پيشنهاد متقابلي به آنها ارائه کنيم ».
هري ريد همچنين گفت « من فکر مي کنيم سناتور ميچ مک کانل، رهبر جمهوري خواهان کاملا حسن نيت نشان داده است. به طور ساده مواضع ما درباره برخي مسائل بسيار مهم از هم دور شده است ».
پيش از هري ريد نيز مک کانل دست کم سي و شش ساعت مانده به پايان مهلت براي رسيدن به توافق جهت جلوگيري از پرتگاه بودجه اي که بعد از آن به طور خودکار افزايش عمومي ماليات ها و کم کردن از هزينه هاي دولت فدارل که بزرگ ترين اقتصاد جهان را به رکود تهديد مي کند، اجرايي خواهد شد، پشت تريبون مجلس سنا از « نبود علاقه براي اقدام فوري » ابراز تاسف کرده بود.
مک کانل همچنين افزود « همه ما مي دانيم که زمان خاتمه خواهد يافت و براي وارد شدن در بازي هاي سياسي چيزهاي زيادي دخيل است. بايد آمريکايي و شرکت ها را از اين افرايش ماليات که تهديدي براي آنها است، محافظت کرد ».
مک کانل همچنين گفت « براي پيشرفت در مسائل من از جو بايدن، معاون رئيس جمهور، خواستم ببيند مي تواند به از سرگيري مذاکرات کمک کند يا خير».
 مک کانل خاطر نشان کرد « بايدن که به مدت سي و شش سال سناتور بود و من خودم براي يافتن راه حل مشکلات پيشين باهم اقدام کرده ايم و من فکر مي کنم بازهم مي توانيم به نتيجه برسيم ». 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار