روناک گراوندعضو هیات علمی گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه موفق به کشف گونه های فسیلی 73 میلیون ساله مربوط به «کرتاسه» در اطراف شهر کرمانشاه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

با بررسی های علمی که در اطراف کرمانشاه توسط روناک دانشجوی دکتری زمین شناسی صورت گرفت وي موفق به کشف چندین نمونه فسیل مرجان از خانواده «کنولتیده» و فسیل غیر مرجان شد.

گراوند گفت: به منظور تایید کشف خود با پروفسور محمد الجمیل از استادان مطرح زمین شناس دانشگاه قاهره و جده مشاوره انجام دادم و پس از مشاهده نمونه ها و اطلاعات ارائه شده، سیستماتیک آن ها را تایید کرد و مشخص شد که این نمونه فسیل ها مربوط به 73 میلیون سال قبل و «کرتاسه»است که در آن زمان کرمانشاه جزئی از یک دریای کم عمق بوده است.

وی افزود : از آن جایی که در تلاشم منطقه کشف فسیل ها را به صورت یک ژئوپارک یا پارک زمین شناسی ثبت کنم فعلا از عنوان کردن نشانی دقیق محل معذورم اما پس از ثبت و ارائه کشف به صورت مقاله علمی، مراجع ذیصلاح علمی و استادان و دانشجویان می توانند از محل بازدید کنند.

در محل مورد نظر نمونه های بسیار دیگری مربوط به کرتاسه وجود دارد اما در حال حاضر و به جهت مطالاعات تکمیلی، از ذکر آن ها خود داری می کنم ولی باید تاکید کنم که این کشف از نظر زمین شناسی بسیار مهم است و فرضیه دریا بودن استان کرمانشاه را تایید می کند./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، کشف ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.