قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق، دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

هم اكنون بطور میانگین، روزانه 15 كاروان مجاز متشكل از زائران عتبات عالیات از طریق مرز خسروی عازم اماكن مقدس عراق می شوند كه در صورت موافقت مسوولان و ظرفیت های موجود در خسروی، این مرز آمادگی افزایش میزان تردد كاروان های مجاز عتبات عالیات را دارد. تردد انفرادی زوار به عتبات عالیات هم اكنون فقط از طریق مرز مهران در استان ایلام انجام می شود و مرز خسروی شهرستان قصرشیرین فقط برای تردد كاروان های مجاز تحت پوشش حج و زیارات در نظر گرفته شده است.
 فرماندار قصرشیرین گفت: تردد انفرادی زوار و یا كاروان های خارج از نظارت حج و زیارت از مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان به عراق ممنوع است.سفر به عتبات عالیات تنها از طریق كاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت امكان پذیر است و خارج از این امكان سفر به شهرهای مذهبی عراق وجود ندارد.
مرز پرویزخان فقط برای مسافران، گردشگران و بازرگانان به اقلیم كردستان عراق است همه ساله در ایام ماه محرم بویژه تاسوعا، عاشورای و اربعین حسینی تقاضا برای ترد انفرادی به عتبات عالیات افزایش پیدا می كند و برغم توصیه و تاكید مسوولان در خصوص عواقب منفی انجام سفرهای انفرادی به كشور عراق، باز هم شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان اباعبدالله (ع) در شهرهای مرزی كشور بخصوص قصرشیرین هستیم. /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.