فناوری NFC، موبایل شما، کیف پول شما

فناوری NFC بر اساس شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) ساخته شده که به یک دستگاه امکان می‌دهد تا به دستگاهی دیگر امواج رادیویی ارسال نموده و پس از شناسایی یکدیگر، عملیات مشخصی بین آنها انجام گردد.

علیرضا صالحی، قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان اینکه ان اف سی (NFC) مجموعه‌ای از استانداردها برای تلفن‌های هوشمند یا هر دو دستگاه دیگری که قرار است از طریق نزدیک شدن (فاصله صفر تا پنج سانتی‌متر) با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند ،به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت:کاربردهای فناوری NFC شامل پرداخت‌های الکترونیک (مثلاً پرداخت هزینه مترو یا اتوبوس)، تبادل اطلاعات در فاصله‌های کوتاه (دو تلفن برای تبادل فایل) است.

وی افزود:برای اینکه تلفن همراه شما بتواند با دستگاه‌های دارای NFC ارتباط برقرار نماید، باید دارای تراشه NFC باشد؛ در واقع با استفاده از این فناوری گوشی یا تبلت و یا وسیله ای که این تکنولوژی را دارد همچون یک کیف پول عمل می کند و اطلاعات حساب بانکی در دستگاه همراه ذخیره می شود و هر وقت که لازم بود پولی پرداخت شود، همچون یک کارت اعتباری آن را روی دستگاه مربوط به پرداخت گرفته و در همان لحظه پرداخت انجام می شود.

 وی با اشاره به اینکه امروزه در کشورهای آمریکا و ژاپن مردم در فروشگاه ها از طریق موبایل هایشان پرداخت پول را انجام می دهند اذعان داشت:در واقع فروشگاه به دستگاه NFC خوان مجهز هست و گوشی افراد نیز مجهز به   NFC  و  حاوی اطلاعات مربوط به کارت اعتباری است و هنگامی که گوشی به دستگاه NFC نزدیک می شود، به طور خودکار حساب مربوطه شناسایی و مبلغ مورد نظراز آن کسر می شود.

صالحی تاکید کرد:حتی این فناوری از حوزه کارهای مالی و پرداخت های خرد فراتر رفته و در کارهایی همچون عملکرد به عنوان کلید درب منزل، کلید اتاق هتل، سوییچ ماشین و ... نیز موضوعیت پیدا کرده است./ح
برچسب ها: فناوری ، ان اف سی ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار