تحقيقات نشان مي دهند كه 3.378 نفر طي 350 حمله هوايي انجام شده توسط پهپادهاي آمريكائي ظرف هشت سال گذشته در پاكستان كشته شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كرسنت آنلاين، نخستين حمله هوايي پهپادهاي آمريكائي در پاكستان در 21 دسامبر سال جاري منجر به كشته شدن چهار شبه نظامي شد. 

گزارش هاي رسيده نشان مي دادند كه در ميان كشته شدگان نيروهاي خارجي نيز حضور داشته اند. همچنين در وزيرستان شمالي نيز يك پهپاد امريكائي در نزديكي مرز با وزيرستان جنوبي سقوط كرد. نواحي شمالي پاكستان بارها هدف حملات موشكي پهپادهاي آمريكائي قرار گرفته اند و باعث گسترش بي نظمي و ترور در آن منطقه شده اند. 

طبق گزارش "اداره تحقيقات روزنامه نگاري"، طي 350 حمله انجام شده از سوي بهپادهاي آمريكائي تاكنون 3.378 نفر در هشت ساله گذشته در پاكستان كشته شده اند. همچنين حملات مشابهي نيز از سوي بهپادهاي آمريكائي در سومالي و يمن و ساير مناطق آفريقا صورت گرفته است. 

جنگي تر شدن آسمان جهان از طريق جنگنده ها و پبهپادهاي آمريكائي آينده خطرناك تر و مرگبارتري را نشان مي دهد. رژيم صهيونيستي در اين ميان يكي از نخستين كشورهايي است كه از پهپادها براي انجام حملات نظامي استفاده مي كند. يكي از مقامات ارتش رژيم صهيونيستي در مصاحبه اخير خود با شبكه تلويزيوني "فاكس نيوز" اظهار داشت كه "پهپادها نقش بسيار مهم و اساسي اي را در حفظ موجوديت رژيم صهيونيستي ايفا مي كنند." رژيم صهيونيستي از چنين شيوه هاي جنايتكارانه اي در تجاوزات خود عليه فلسطينيان استفاده مي كند. 

كشورهاي آسياي شرقي بسرعت در حال افزايش خريد پهپاد هستند. هزينه فروش پهپادهاي آمريكائي به كره جنوبي تاكنون 1.2 ميليارد دلار تخمين زده شده است. تاكنون وزارت دفاع آمريكا چهار پهپاد مدل RQ-4 را به سئول تحويل داده است و ارائه اين پهپادهاي در چارچوب برنامه ها فروش نظامي تسليحات به كشورهاي خارجي قرار دارد. در مقابل چين نيز در اين زمينه در حال رقابت با آمريكاست و پهپادهاي متقابلي را ساخته است و در پي افزايش حضور نظامي، اقتصادي و سياسي خود در آسياست. 

استفاده غير نظامي از پهپادهاي نيز بطور قابل توجهي در حال افزايش است. كنگره آمريكا به اداره هوانوردي فدرال آن كشور دستور داده تا هرچه سريعتر 6 محل را در داخل كشور آمريكا براي آزمايش امنيت پهپاد ها فراهم نمايد تا از طريق آن دوربين هاي مجهزتر بر روي اين بهپادها نصب شوند و از راه دور كنترل شوند. نوع جديدي از پهپادهاي آمريكائي تحت عنوان "نانو هامينگ بردز" ساخته شده اند كه وزني در حدود 19 گرم دارند. باراك اوباما اخيرا دستور داده تا از اين پهپادها در زمينه مسائل تجاري و حتي پيش بيني وضعيت محيط زيست نيز استفاده شود. هزينه نصب دوربين ها بر روي پهپادها 5 ميليارد دلار تخمين زده شده اند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار