استاد گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بی توجهی به درمان عیوب انکساری کودکان را علل اصلی بروز ضعف بینایی در سنین بزرگسالی عنوان کرد .

 به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر عباسعلی یکتا با اشاره به عیوب انکساری در دوران کودکی با انجام اقدامات درمانی به موقع درمان می شود اظهارکرد : بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از دو سوم علت نابینایی و کم بینایی افراد بالای 50 سال ، عدم اصلاح عیوب انکساری در سنین کودکی آنها بوده است .

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزدیک بینی ، دور بینی  و انحراف چشم را از جمله عیوب انکساری چشم عنوان و خاطر نشان کرد : عیون انکساری اصلاح نشده پس از آب مروارید دومین علت نابینایی در جهان به شمار می رود .

 با اشاره به اینکه عیوب انکساری یکی از اختلالات شایع بینایی در کودکان به شمار می رود گفت : بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از 13 میلیون کودک در سنین 5 تا 15 سال به اختلالات بینایی ناشی از عیوب انکساری مبتلا هستند .

 یکتا بهترین زمان شناسایی عیوب انکساری در کودکان را تا سن 5 سالگی عنوان کرد وافزود : بر این اساس در سال های اخیر طرح شناسایی و درمان مشکلات و عیوب انکساری چشم کودکان در کشور در حال اجراست که این امر نقش موثری در کاهش آمار نابینایی و کم بینایی در سنین بزرگسالی خواهد داشت./ب

برچسب ها: ضعف ، انکساری ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.