عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به مصوبه اخير دولت در اعطاي اختیارات ویژه به "بقایی" مبنی بر استخدام بدون ضابطه 1500 نفر گفت: هیات تطبیق قانون اساسی مجلس اين مصوبه را بررسی و نظر کارشناسان ذیربط این موضوع را لحاظ و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد کرد.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت ‌دولت مبنی بر "استخدام بدون ضابطه 1500 نفر" توسط  معاون اجرايي رياست جمهوري، گفت: در ارتباط با "استخدام" عناوین مختلف جذب و طبیعتا شرایط متفاوتی داریم، اما اینکه این افراد از آزمون عبور می‌کنند یا خير و آيا این موضوع از طریق روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد يا خير، از جمله نکاتی است که جای بحث دارد.

وی  در ادامه با بيان اينكه اين مصوبه خلاف" قانون" و عدالت است، افزود:  باید دید چه شرايط  و چه سابقه‌ای در این نوع جذب لحاظ می‌شود، چراكه در غیر این صورت مشکلات زیادی در این‌باره به‌ وجود خواهد آمد و اعمال‌نظر شخصي در اين موضوع موثر خواهد بود.

 نديمي تصريح كرد: شاید این تصمیم عقبه‌ای داشته باشد، که در این صورت لازم است "دولت" در این خصوص توضیح دهد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر لزوم تطبيق اين مصوبه با "قانون خدمات كشوري" و "قانون اساسي"، اظهار داشت: طبق قانون هر نوع مصوبه دولت مي‌تواند توسط "هیات تطبیق قانون اساسی مجلس" بررسی شود، كه بر اين اساس اين هيات حتما مصوبه اخير دولت را بررسی و نظر کارشناسان ذیربط  در این موضوع را لحاظ  کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی  در خاتمه خاطرنشان کرد:در صورت مغايرت مصوبه دولت با قوانین مربوطه، این مسئله به دولت اعلام خواهد شد.

گفتني است؛ هيات دولت اخيرا قانوني را تصويب كرده كه به موجب آن به "بقايي"، به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور اختيار داده شده است كه 1500 نفر را خارج از ضوابط قانوني استخدام كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: استخدام ، دولت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار