وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با "ابراهیم بولحیه"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر صالحی" در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی و فرهنگی و دیدگاه برادرانه و دوستانه بین دو ملت و کشور خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در سطح بسیار خوب و دوستانه‌ای قرار دارد و مسئولان دو کشور عزم و اراده جدی برای تسهیل و تسریع در روند توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری دارند.

وي هم‌چنین با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار ایران و الجزایر، بر اهمیت تداوم رایزنی و مشورت مسوولان دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل حساس جاری در منطقه در راستای مصالح و منافع کشورها و مردم منطقه تاکید کرد و از مواضع خوب الجزایر در حمایت از ایران در عرصه‌های بین‌المللی از جمله موضوع فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای تقدیر کرد.

صالحی با اشاره به پیشرفت‌ها و تجربیات بسیار ارزشمند کشورمان در روند توسعه علمی و فناوری کشور، بر آمادگی کشورمان برای تبادل و انتقال متقابل تجربیات در زمینه‌های مختلف بین ایران و الجزایر تاکید کرد.

"ابراهیم بولحیه"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر نیز در این دیدار با ابزار خرسندی از سفرش به ایران و مذاکرات بسیار خوب خود با مقامات و مسئولان ایرانی، از سطح روابط سیاسی ممتاز دو کشور مبتنی بر مصالح و منافع مشترک ابزار رضایت کرد و بر ضرورت تداوم پیگیری و حمایت همه جانبه از روند توسعه روابط به خصوص از سوی مجالس دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

وي از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و صنعتی تجلیل کرد و آمادگی کشورش برای تبادل تجربیات در همه زمینه‌ها با ایران را اعلام کرد.

بولحیه هم‌چنین سفرهای متقابل مسئولان ایرانی و الجزایری و مشورت و رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در راستای مصالح و منافع دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت و موثر دانست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار