بيش از 500 هزار زائر از کشورهاي عربي و غيرعربي به منظور شرکت در اربعين حسيني(ع) وارد استان کربلا شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون العراقيه، اين زائران از ساده بودن اقداماتي که مقامات فرودگاه براي اعطاي رواديد ورود به آنها به منظور شرکت در اين مراسم به عمل آوردند ابراز رضايت کردند.

حسين محمد گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت: هزاران زائر عربي و خارجي به شهر مقدس کربلا آمده اند تا مراسم زيارت اربعين را در کنار ضريح مقدس حضرت امام حسين(ع) و حضرت ابو الفضل(س) به جاي آورند. استاندار کربلا تاکيد کرد برآوردهاي اوليه در خصوص تعداد زائران نشان مي دهد حدود پانصد هزار زائر در ده روز گذشته وارد اين استان شده اند.

آمال الدين الهر استاندار کربلاء گفت: به عقيده من تعداد زائران خارجي در سال جاري دو برابر سالهاي گذشته است به ويژه آن که مقدمات اعطاي رواديد و مجوز ورود زائران تسهيل شده است و در فرودگاهها اين کار صورت مي گيرد. پيش بيني مي کنم امسال تعداد زائران خارجي عرب و غيرعرب بيش از پانصد هزار تن خواهد بود.

گزارشگر شبکه افزود اقداماتي که دولت براي تسهيل ورود زائران به عمل آورده موجب رضايت زائران خارجي شده بود. آنها از دست اندرکاران اين امور در سفارتخانه ها و کنسولگريهاي عراق در خارج به خاطر تسريع در دادن ويزاي ورود و فعال بودن آنها حتي در روزهاي تعطيل رسمي قدرداني کردند. آنها همچنين از خوشرفتاري دست اندرکاران در فرودگاهها و گذرگاههاي مرزي تمجيد کردند.
برچسب ها: کربلا ، زائر ، جهان ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار