به دور از تمامی اتفاقات این سال شاید سال 2012 به تنهایی یادآور حملات موشکی حماس به سرزمین های اشغالی باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شبکه راشاتودی در گزارشی به مهم ترین حوادث سال 2012 پرداخت. این شبکه گفت: «به دور از تمامی اتفاقات این سال شاید سال 2012 به تنهایی یادآور حملات موشکی حماس به سرزمین های اشغالی باشد.»


مجری این شبکه در ابتدای گزارش گفت:

 

«با تمام پیش بینی هایی که انجام شده بود، سال 2012 به پایان رسید و ما همچنان در زمین به سر می بریم. البته این کره خاکی با تغییراتی همراه بوده است از جمله خشونت ها و مناقشات سیاسی برای حل بحران های بین المللی و دیگر تغییرات در عرصه سیاستمداران و کشورها. به هرحال ما نیم نگاهی به آنچه در سال 2012 رخ داده است می اندازیم.

 

برای مشاهده فیلم این خبر اینجا را کلیک کنید


حمله به غزه با ترور یکی از رهبران حماس و سپس پاسخ های این جنبش فلسطینی با موشک های خود به اسرائیل و هدف قرار دادن ساختمان خبرنگاران از سوی اسرائیل و اماکن مسکونی یکی از مهمترین وقایع سال 2012 به شمار می رود.صدها زن، مرد و کودک در حملات اسرائیل و با حمایت آمریکا کشته شدند تا جوابی به موشک های حماس داده شده باشد. شاید پیروزی تشکیلات فلسطین در سازمان ملل در اولین قدم برای به رسمیت شناختن موجودیت فلسطین در برابر اسرائیل مقدمه ای بر صلح و یا تنش های بیشتر در این منطقه باشد.»


این شبکه با اشاره به حوادث تلخ همسایه سرزمین های اشغالی یعنی سوریه و پخش مواضع مغرضانه دولت های غربی و عربی در قبال این کشور محور مقاومت گفت: «تلاش هایی که همه برای کنار زدن رئیس جمهور سوریه در این سال به انجام رسید ولی نتیجه ای دربر نداشت و بشار اسد در گفتگو با شبکه راشاتودی نیز گفت تا زمانی که قانوناً در مقام خود باشد جلوی دخالت بیگانگان را خواهد گرفت و با ترور و ناامنی در کشورش مبارزه خواهد کرد چرا که در سوریه به دنیا آمده است و در آن زندگی خواهد کرد و سپس خواهد مرد.»


این شبکه به عدم توجه شبکه های بین المللی به رسالت حقیقی شان و ایجاد تفرقه و تقویت تروریست در سوریه نیز اشاره کرد و سپس مسئله بحرین و برخورد دو گانه غرب با آن را مطرح کرد و گفت: «تظاهراتی که برای رسیدن به دموکراسی از سوی مردم بحرین صورت می گیرد و از سوی رسانه های بین المللی به آن بی توجهی می شود.»


شبکه انگلیسی زبان راشاتودی در ادامه به خشم مسلمانان جهان به خاطر فیلم موهن پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: «اهانت به پیامبر مسلمانان با عکس العمل شدید آنها روبرو شد و تیتر اول اخبار جهان را به خود اختصاص داد. فیلمی که موجب تنفر بیشتر مسلمان به ویژه در کشورهای عربی از سیاستمداران آمریکا شد و در برخی از نقاط با حمله به سفارتخانه های این کشور همراه گردید. فیلمی که موجب ایجاد مناقشات بسیاری شد و پخش آن در کشورهایی همانند روسیه ممنوع و در آمریکا به دلیل آزادی بیان استمرار پیدا کرد.»


این شبکه با اشاره به بحران اقتصادی غرب افزود: «شرایط بد اقتصادی و بحران در اروپا موجب شد که مردم این منطقه راهی جز آمدن به خیابان ها و اعتراض نداشته باشند. میلیون ها نفر به خیابان های اسپانیا آمدند و در یونان نیز درگیری های بسیاری به دلیل طرح های ریاضتی دولتمردان به وجود آمد که با دخالت های پلیس در سراسر اروپا این تظاهرات ها به خشونت کشید تا این پیام را برساند که سال 2012 برای ناحیه یورو ناامن بوده است. جنبش اشغال وال استریت هم در آمریکا با راه اندازی تظاهرات های مشابه به اروپایی ها این پیغام را رساند که خوش اقبال تر از آن ها نبودند و شرایط مشابهی را سپری کردند.»

منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.