رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب سبزكوه به چغاخور در این شهرستان با دستور رئیس جمهور، خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

امیرعباس سلطانی گفت: در دیدار اخیر با رئیس جمهوری و وزیر نیرو، برای بررسی و پیگیری مشكلات منابع آبی و طرح های آبرسانی این استان، رئیس جمهوری دستور تاًمین اعتبار برای اجرای این طرح را صادر كرد.

وی، طرح انتقال آب سبزكوه به چغاخور را از مصوبات چهار دور سفر هیاًت دولت به استان دانست و گفت: در سفر اول هیاًت دولت مصوب شد این طرح تا پایان سال 86 به بهره برداری برسد اما اكنون این طرح فقط، 25 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای تونل سبزكوه، نیاز به خرید دستگاه حفاری (TBM) بود كه به دلیل مشكلات تاًمین اعتبار برای خرید این دستگاه، این طرح راكد مانده بود و با این تخصیص اعتبار علاوه بر خرید این دستگاه، اجرای طرح نیز شتاب می گیرد.

سلطانی تصریح کرد: در اجرای این طرح، تونلی به طول 10 هزار و 760 متر و با قطر 3.6 متر اجرا می شود و این طرح، قابلیت انتقال 55.9 میلیون مترمكعب آب را دارد.

وی گفت: 21.9 میلیون مترمكعب آب حاصل از اجرای این طرح، برای شرب و 30 میلیون متر مكعب نیز برای بخش صنعت و كشاورزی استفاده می شود.

سلطانی افزود: با توجه به خشكسالی های اخیر درشهرستان بروجن و بحران كم آبی، برای تاًمین آب مورد نیاز كشاورزی و آب شرب این شهرستان، اجرای این طرح با جدیت در حال پیگیری است.

تالاب بین المللی چغاخور شهرستان بروجن در فاصله 45 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.