مقامات بیمارستاهای نروژ اعلام کردند با توجه به افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس آنفلوانزای خوکی (اچ یک ان یک) در شهرهای بزرگ این کشور، احتمال همه گیر شدن این بیماری وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران بـه نقل از خبرگـزاری شین هوآ؛  یان اریک بردال از مقامات بخش بیماریهای عفونی بیمارستان دانشگاه اکرشوس در شرق اسلو، در این باره گفت؛ تا کنون 84 نفر به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی در این بیمارستان بستری شده اند.  
وی در این باره گفت: ما با شیوع این بیماری روبرو هستیم. به نظر می رسد این شیوع به صورت جدی آغاز شده و پیدا است که ما در میانه یا حتی در اوج همه گیر شدن این بیماری واگیردار هستیم.
بر اساس اعلام مقامات بیمارستانهای نروژ، از بين 22 بیماری که در شب سال نو میلادی به علت داشتن عوارض ابتلا به آنفلوانزا بستری شدند، 14 نفر به بیماری آنفلوانزای خوکی مبتلا بودند و در شهر برگن در غرب نروژ نیز 14 نفر به علت داشتن عوارض ابتلا به آنفلوانزا بستری شده اند.  
در بیانیه ای که توسط بیمارستان دانشگاه هوکلند در برگن منتشر شد، آمده است: پیش بینی می شود در شهر برگن نیز شماری از بیمارها به آنفلوانزای خوکی مبتلا شده باشند.
گفتني است؛ هفته گذشته یک پسربچه 11 ساله نروژی در شهر «پورسگرون»، به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست داد.
برچسب ها: آنفلوانزا ، اپیدمی ، نروژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار