هزينه‌ي بالاي تيزرها و پوسترهاي تبليغاتي گاهي اوقات با خسارت وارد كردن به تهيه كنندگان باعث بي انگيزگي آنها مي شود.

علي اكبر ثقفي تهيه كننده سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش تيزر و پوسترهاي تبليغاتي در رشد صنعت سينما گفت: همه عناصر تبليغاتي به ميزاني قادر به تاثيرگذاري در رشد صنعت سينما هستند اما موضوع اصلي چگونگي استفاده از آنها و معيارهاي گزينشي براي پوستر و تيرزهاي تبليغاتي است.
وي افزود: البته گاهي اوقات هزينه بالاي اين تيزرها باعث وارد شدن خسارت به تهيه كنندگان مي شود.
اين تهيه كننده اظهار داشت: اما در اين ميان تيزرهاي تبليغاتي تلويزيون با تاثير بالاي خود و هزينه به نسبت كمتر از بيلبوردها نقش تعيين كننده تري دارند.
ثقفي بيان كرد: در بيلبوردهاي شهرداري نيز بخش فرهنگي با ايجاد موانع بسيار زياد كار را براي سازندگان دشوار مي‌كنند به عنوان نمونه 10 روز قبل از اكران فيلم خودم اقدام به گرفتن مجوز براي تبيلغات آن مي‌كردم اما متاسفانه 15 روز بعد از اكران اجازه تبليغات به فيلمم را دادند.
وي ادامه داد: اين مشكلات و همچنين بروكراسي هاي بي مورد اداري در شهرداري ضمن ايجاد بي انگيزگي در افراد باعث عقب افتادگي كارها مي شود.

*پوسترهاي كليشه اي بازار سينما را راكد مي كند
ثقفي با اشاره به نبود وجود خلاقيت و نوآوري در ساختار تيزرها عنوان كرد: در حال حاضر كليشه اي بودن پوسترهاي تبليغاتي و نبود وجود خلاقيت و جذابيت در آنها مخاطبان را از ورود به سالن هاي سينما باز مي‌دارد اما با وضعيت موجود و اين امكانات كم نمي‌توان كار فاخري انجام داد.
وي بيان كرد: شهرداري براي جلوگيري از اين امر و بهبود شرايط فعلي در صورت نصب بيلبوردها به هنگام شب در پارك ها و نصب آگهي هاي تبليغاتي در اتوبوس ها، استوديوهاي ورزشي، فرودگاهها و خطوط راه آهن مي تواند گام مثبتي را در اين راستا بردارد.
اين تهيه كننده با تاكيد به نقش پوسترهاي تبليغاتي مطبوعات، خبر، نقد و گزارش بيان كرد: پوسترهاي تبليغاتي، مطبوعات، نقد و گزارش نقش بسيار موثري در اطلاع رساني به افراد دارد اما تيراژ پايين روزنامه ها و مجلات و همچنين كليشه هاي مستعمل در آنها درصد تاثيرگذاري جرايد را كاهش مي‌دهد.
ثقفي در پايان با اشاره به نقش مديريت شهري در نحوه استفاده از فضاهاي تبليغاتي اذعان كرد: مديريت شهري در صورت انتخاب كميسيوني در بخش فرهنگي براي نظارت و نوآوري، حمايت از افراد طراح قادر به بهبود اوضاع خواهد بود اما در حال حاضر مشكلات بسيار مديريت شهر جايي براي عملكرد بيشتر باقي نمي گذارد./ي2

برچسب ها: تیزر ، تبلیغات ، سینما ، ثقفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.