ایران با داشتن یک درصد از جمعیت جهان دارای 3 درصد ذخایر معدنی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس کارگروه معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این مطلب گفت:داشتن 31 میلیارد تن ذخایر قطعی و 24 میلیارد تن ذخایر احتمالی جایگاه ویژه‌ای برای ایران در بخش معادن ایجاد کرده است.

عباس تاجبخش در دومین جلسه کارگروه معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران تصریح کرد:بخش معدن نقش تعیین کننده در اقتصاد کشور بویژه در تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی دارد.

وی یادآور شد:سرمایه گذاری سه درصدی در بخش معدن معادل یک درصد رشد اقتصادی است زیرا بخش معدن نیاز بخش‌های صنعتی، نفتی وکشاورزی را تامین می‌کند.

وی سهم بخش معدن در سایر بخش‌های اقتصادی کشوررا شامل صنعت،نفت،کشاورزی و خدمات 29 درصد اعلام کرد و گفت: معدن در همه زمینه‌های اقتصادی کشور نقش موثر دارد و باید این بخش مورد توجه مسوولین قرار گیرد.

رییس کارگروه معدنی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:اگر بخواهیم به اقتصاد پویا برسیم بایستی سرمایه گذاری در بخش معدن افزایش یابد.

وی وجود نیروی انسانی متخصص دربخش معدن را یکی از ویژگی‌های ممتاز این بخش برشمرد و گفت:وجود27 واحد دانشگاهی در این رشته و آموزش نیروی متخصص باعث رشد معدن و صنایع معدنی در کشور شده است.

تاجبخش در بخش دیگری از سخنان خود به نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در بخش معدن اشاره کرد و گفت:این کارگروه در حال جمع آوری تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی واحدهای معدنی استان اصفهان است و به زودی نتایج آن را اعلام می‌کند./ب

برچسب ها: اصفهان ، ایران ، ذخایر ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.