مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: امسال یك میلیون و 39 هزار و 862 تن كالا از طریق این پایانه مرزی جا به جا شده است.

بهگزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد نوايي نظامي با اعلام این مطلب  افزود: اين ميزان کالا در 9 ماهه سال جاري به وسيله 56 هزار و 996 دستگاه كاميون که تحت عنوان صادرات، واردات و ترانزيت ورودي و ترانزيت خروجي از اين پايانه مرزي تردد کرده‌اند، جا به‌جا شد كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر تعداد تردد كاميون 32 درصد و از نظر تناژ 43 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

 وي افزود: در اين مدت براي تسهيل در روند ميزان تردد وسايل نقليه ازمرز جاده‌اي سرخس رايزني‌هاي بسياري با طرف مقابل (كشور تركمنستان) از طريق مجاري ديپلماتيك به منظور افزايش ميزان پذيرش روزانه ناوگان تا سقف 200 دستگاه كاميون انجام گرفت.

مدير پايانه مرزي سرخس در خصوص احداث پل جديد بتني با دو باند (رفت و برگشت) بر روي رودخانه تجن اظهار داشت: هيات‌هاي فني و تخصصي دو كشور، مهرماه سال جاري در محل سالن تشريفات پايانه مرزي سرخس با هدف هماهنگي و تنظيم تفاهم نامه براي ساخت پل جديد مذاكره و توافق کردند .

نظامي با توجه به اهميت حمل و نقل بين المللي اعم از صادرات، واردات و ترانزيت كالا تصريح کرد: پايانه مرزي سرخس دروازه‌اي به روي آسياي ميانه و به عنوان يكي از معبرهاي زميني جاده اي کشور مطرح است.

وی در اين زمينه به اختصاص یک ميليارد تومان براي فعاليت‌هاي عمراني پايانه مرزي در سال جاري اشاره کرد و افزود: عمليات نماسازي مسجد و عمليات اجرايي ساختمان آشيانه سگ‌هاي موادياب و ساختمان مربيان انجام و عمليات ساختمان سرويس بهداشتي محوطه پايانه مرزي در حال پايان است./ب

مدير پايانه مرزي سرخس ادامه داد: براي صرفه جويي در مصرف انرژي پنجره‌هاي دو جداره و درب‌هاي الكترونيك در سالن مسافري نصب شده و با توجه به اينكه مناقصه آسفالت محوطه پايانه مرزي برگزار و پيمانكار آن مشخص شده به زودي عمليات محوطه سازي و آسفالت انجام خواهد شد

 

برچسب ها: جابه ، جایی ، کالا ، پایانه ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.