رئیس کمیته داوران هندبال گفت: عملکرد داوری ها در لیگ برتر خوب بوده و ایرادی به آنها وارد نیست.

علیرضا سلیمانی  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: داورانی که در لیگ برتر سوت می زنند سال ها سوت می زنند و از نوجوانان، جوانان محک خورده اند و بنابراین با عملکرد مناسبی که دارند ایرادی بر آنها نیست.

رئیس کمیته داوران هندبال تصریح کرد: متأسفانه امروزه در هر رشته ای باب شده که زمان تیمی به هر نحوی می بازد مقصر اصلی داوری می داند و این کار غیر ورزشی است البته اگر اشتباهی هم صورت گیرد باید بررسی شود.

سلیمانی گفت: اگر در یک دیدار الفاظی رد و بدل می شود داور باید چه کار کند آنها بر اساس قوانین برخورد می کنند اگر ما طبق قوانین آسیا و جهان برخورد کنیم و دیگر کسی جرات نمی کند تیم خود را بیرون بکشد.

وی اشاره کرد: زمانی که تیمی در حین بازی زمین را ترک می کند یک تا سه دقیقه فرصت دارد به زمین بازگردد در غیر این صورت 10 بر صفر بازنده و جریمه نقدی نیز بایذ بدهد.

سلیمانی افزود: داوران ما افراد تحصیل کرده استادیار و دکتری دارند و برای اولین دوره به المپیک رفته اند و 30 دوره به مسابقات آسیایی و 10  دوره به رقابت های جهانی اعزام شدند.

وی عنوان کرد: کنفدراسیون آسیا از ما برای حضور داوری ارتقا بین المللی زیر 28 سال خواسته است ما باید افراد 23 و 24 سال را در نظر بگیریم و آنها را برای این کلاس ها آماده کنیم.

سلیمانی گفت: ما نزدیک به 300 داور در کشور داریم که در 30 نفر مسابقات لیگ استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: متأسفانه عده ای غرض ورزی می کنند و می خواهند داوری را خراب کنند که بنظر من اصلا در هندبال کار ورزشی نیست.

وی گفت: امکان دارد یک داور تاپ هندبال در سال مبلغ سه میلیون و یا کمتر از آن دریافت کند و این در حالی است که برخی تدارکاتی های تیم ها که قراردادشان فدراسیون نیز هست بالای 15 تا 20 میلیون می گیرند.

سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: این عده هر گاه منافع شان به خطر می افتد تهدید می کنند که برای این ورزش مناسب نیست آنها باید سعی کنند که با همکاری و هماهنگی و در صورت بروز مشکلات آنها را از بین ببرند./مح
برچسب ها: داوری ، هندبال ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار