معاون راهبردی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر استخدام 1500 نفر توسط معاونت اجرایی رئیس‌جمهور یک امر طبیعی است در حالی که این اتفاق در دولت‌های قبلی هم انجام می‌شد.

هاجر تحریریه نیک‌صفت در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، در خصوص مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر استخدام 1500 توسط حميد بقايي به عنوان نماينده ويژه احمدي‌نژاد اظهار داشت: این مصوبه با تایید هیئت وزیران به تصويب رسيده که بر اساس اصول 166 و 167 قانون اساسی به رئیس‌جمهور این اجازه را می‌دهد که مسئولیت امور برنامه‌ریزی و همچنین امور اداری و استخدامی کشور را بر عهده شخص دیگری قرار دهد.

وی افزود: طبق اصول عنوان شده، رئیس‌جمهور می‌تواند بر اساس ضرورتی که احساس کند با تصویب هیئت وزیران نماینده یا نمایندگان ویژه خود را با اختیارات مشخص برای انجام آن امور تعیین کند که در این صورت تصمیم نماینده در حکم تصمیم رئیس‌جمهور و هیئت وزیران خواهد بود.

معاون راهبردی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای طرح "مهرآفرین" که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای تحقق قانون واگذاری اختیارات به نماینده رئیس‌جمهور که در این طرح، استانداران و عالی‌ترین مقام دستگاه‌ها نامبرده شده انجام می‌شود.

نیک صفت خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر استخدام 1500 نفر توسط معاونت اجرایی رئیس‌جمهور یک امر طبیعی است در حالی که این اتفاق در دولت‌های قبلی هم انجام می‌شد.

وی ادامه داد: تعداد استخدامی‌های ذکر شده در نهاد ریاست جمهوری با توجه به تعداد اعلام نیاز و ضرورتی که هیئت وزیران داشتند، تصویب شده است.

معاون راهبردی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه تمام پست‌ها و جایگاه‌ها در نهاد ریاست جمهوری کلیدی و حاکمیتی هستند، گفت:‌ همه استخدامی‌های مورد‌نظر در نهاد ریاست جمهوری، نقش سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری دارند زیرا حاکمیتی خواندن این پست‌ها امری طبیعی است.

نیک صفت متذكر شد: استخدام و جذب نیرو از طریق شخص رئیس‌جمهور یا‌ معاونان برگزیده وی صورت می‌گیرد که این نوع جذب نیرو کار جدیدی نبوده و تاکنون سابقه داشته است.

وی با اشاره به اصل 138 قانون اساسی گفت: هر تصمیمی که از سوی افراد گرفته می‌شود باید در محدوده قوانین باشد‌.

معاون راهبردی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور در خاتمه خاطرنشان کرد: همه مصوبات هیئت وزیران بر اساس قانون تصویب می‌شود لذا مجلس هم حق دارد که مصوبه دولت را بررسی کرده ‌و‌ چنانچه‌ آن را برخلاف قانون استنباط كند، با ذکر دلیل برای تجدیدنظر به هیئت وزیران برای اصلاح اعلام دارد.

اخيرا هیئت دولت، مصوبه‌اي را به تصويب رسانده که به موجب آن به "بقایی" به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور اختیار داده شده است که 1500 نفر را خارج از ضوابط قانونی استخدام کند.

در بخشي از اين مصوبه آمده است: "نماینده ویژه رئیس‌جمهور(حميد بقايي) موضوع بند (1) این تصویب‌نامه راسا بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد تایید‌، صدور مجوز، صدور و اعطای شماره مستخدم و یا ابلاغ نسبت به همه موارد موضوع بند (1) این تصویب‌نامه از جمله نسبت به تبدیل وضعیت و بکارگیری و جذب و استخدام افراد اقدام نموده و شماره مستخدم را نیز راسا اختصاص دهد؛ برای اجرای این تصویب‌نامه تعداد 1500 شماره مستخدم در اختیار نماینده ویژه رئیس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب‌نامه قرار می گیرد تا راسا به افراد اختصاص دهد.

انتهاي پيام/



برچسب ها: نیک ، معاون ، راهبردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار