مهندس ضرغامي رئيس رسانه ملي در حكمي دكتر علي اصغر غلامرضايي را به عنوان نخستين رئيس دانشگاه صدا و سيما منصوب كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان صدا و سيما؛ رئيس رسانه ملي و رئيس هيات امناي دانشگاه صدا و سيما با توجه به مراتب علمي دكتر غلامرضايي و تاييد هيات امناء اين حكم را صادر كرده است.
خبر تغيير دانشكده صدا و سيما به دانشگاه را معاون آموزشي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري 27 آذر در يازدهمين گردهمايي پژوهشگران رسانه ملي اعلام كرد.
دكتر حسين نادري منش گفت : طبق مصوبه وزارت علوم ، براي تبديل دانشكده به دانشگاه بايد پنج دانشكده وجود داشته باشد كه طي دو سال و نيمي كه دانشكده صدا و سيما تعامل بيشتري با وزارت علوم براي ارتقا برقرار كرده بود ، زير ساخت هاي مورد نياز فراهم و موافقت اصولي آن صادر شد.
پيش از اين نيز نمايندگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در بازديد از دانشكده صدا و سيما به توانمندي‌ها و امكانات دانشكده صدا و سيما در مسير ارتقاء به مجتمع عالي دانشگاهي رسانه ملي مهر تأييد زدند.
در پي تاسيس و آغاز به كار تلويزيون در كشور و گستردگي فعاليت سازمان راديو و تلويزيون به ايجاد موسسه‌اي كه نيروي انساني مورد نياز اين سازمان را تامين و تربيت كند، احساس نياز شد. بعد از فراهم آمدن مقدمات كار در سال1348 موسسه‌اي به نام « مدرسه عالي تلويزيون و سينما » تشكيل شد كه دانش‌آموختگان آن به فعاليت در سازمان راديو و تلويزيون و حوزه سينما مشغول شدند. اين موسسه كار خود را با يك دوره كوتاه مدت يك ساله آغاز كرد.  
بعدها اين دوره به دو دوره دو ساله (كارداني) در رشته هاي توليد و فني ارتقاء يافت. در همين زمان دوره‌هاي كارشناسي ارشد تكنولوژي آموزشي، تحقيق در ارتباطات جمعي و مهندسي الكترونيك نيز در مدرسه عالي تلويزيون و سينما طراحي و اجرا شد. پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، ضرورت ايجاب كرد كه اين موسسه فقط به تربيت نيروي انساني مورد نياز سازمان صداوسيما بپردازد. ابتدا نام موسسه به « مركز آموزش فني » و سپس به « دانشكده صداوسيما » تغيير يافت. در سال 1361 مقطع كارداني توليد اين دانشكده به مقطع كارشناسي توليد ارتقاء يافت و در سال 1374 دوره كارشناسي ناپيوسته فني (مهندسي مخابرات) و در سال 1375 دوره كارشناسي ارشد توليد سيما نيز به دوره‌هاي دانشكده افزوده شد. از سال 1376 رشته كارشناسي ارتباطات نيز با پذيرش دانشجو به جمع رشته‌هاي تحصيلي دانشكده پيوست.  
دانشكده صداوسيما هم اكنون هفت گروه آموزشي شامل توليد ، مهندسي رسانه ، ارتباطات ، موسيقي، راديو، هنرهاي رايانه‌اي ، معارف اسلامي و دروس عمومي دارد كه دانشجويان آن در چهار مقطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین مغانی
۲۱:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۷
ایا سر بازی در این دانشگاه هست چطور میشه انجام داد
آخرین اخبار