معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد بر ضرورت توجه به الزامات دستورالعمل ابلاغي استانداري براي حفظ سلامتي زائران پياده حضرت رضا(ع) و جلوگيري از بروز بيماري و مسموميت تأکيد کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر رضا سعيدي با بيان اين که مسائل بهداشتي و الزامات آن بايد مطابق مصوبات قانوني شوراي سلامت مورد توجه کاروان‌هاي زيارتي زائران پياده قرار گيرد، گفت:بر اساس اين مصوبه، يک نفر واجد شرايط به عنوان رابط بهداشتي(مسوول بهداشت کاروان) جهت آموزش و تحويل دستورالعمل‌ها و نظارت بر امور بهداشتي کاروان بايد به مرکز بهداشتي مبدأ معرفي شود.

وي با تأکيد بر ضرورت اخذ مجوز سلامت براي افراد سالمند و بيمار از پزشک معالج پيش از حرکت،خاطرنشان کرد:مرکز بهداشت شهرستان درخصوص بهداشت فردي، سلامت مواد غذايي و رعايت اصول ايمني وسائل گرمايشي مورد استفاده کاروان‌ها بايد برنامه‌هاي آموزشي لازم را براي زائران پيش‌بيني کرده باشد.

سعيدي با اشاره به اين که کاروان‌ها بايد حداقل کمک‌هاي اوليه مانند باند،گازاستريل،آتل و ... را متناسب با تعداد زائران به همراه داشته باشند،تصريح کرد:استفاده نکردن از غذاهايي با فسادپذيري بالا همچون غذاهاي آبکي،چرب و سس‌دار در طول سفر و در محل اقامت از مهمترين الزامات دستورالعمل ابلاغي است.

وي افزود:کاروان‌ها بايد جهت سرو مواد غذايي و آشاميدني هاي گرم مانند چاي و سوپ از ظروف پلاستيکي پليمري استفاده کنند و به هيچ‌وجه غذاهاي گرم تهيه شده را بيش از 2ساعت نگهداري نکنند و مراکز طبخ و توزيع مواد غذايي را جهت نظارت به مراکز بهداشت اعلام کنند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.