کارشناس مسئول سلامت روان وپيشگيري از سؤ مصرف مواد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به سیر نزولی سن اعتیاد در کشور آن را نگران کننده دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد باقر زاده با بیان این مطلب که اعتیاد در گذشته  رنج سنی 35 تا 38 سالگی به بالا را در خود جای می داد با ابراز نارضایتی از وضع موجود اظهار کرد: در حال حاضر سن اعتیاد بیشتر در بین رده های پایین جامعه است .

 وی با بیان اینکه نوع مصرف مواد در گذشته شامل تریاک، شیره و هروئین بود، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از جوانان ما گرایش به مصرف موادی چون کریستال، کراک، ترامادول و انواع آنفيتامين ها دارند هرچند که با عوارض و مضرات بسیار بالای اینگونه مواد آشنا هستند.

 وی با ابراز تاسف ادامه داد: گرایش قشر نوجوان و جوان را به اعتیاد از سیاست های شوم استعماری دشمنان است از انجایی که جوانان قشر مولد و کارآمد جامعه هستند با این نیت می خواهند ضربه ای به اقتصاد کشور وارد سازد.

 کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به یکسری از برنامه های این واحد از جمله برگزاری نخستین دورهMMT  برای پزشکان و برگزاری دوره های پیشگیری از سوء مصرف مواد در پایگاه های بسیج اشاره کرد و اظهار کرد: پیشگیری بهتر از درمان است لذا واحد سلامت روان برای آشنایی بیشتر مردم با مضرات مواد مخدر کلاس های اموزشی را در سطوح مختلف جامعه عملیاتی ساخته است.

وی همچنین به راه اندازی مرکزDIC به عنوان یکی از مهمترین اقدامات پيشگيرانه که در سطح کشور و سبزوار صورت گرفته اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر طراحی شده که در راستای توزیع مواد بهداشتی از جمله توزیع سرنگ برای پیشگیری از بروز بیماریهایی چون ایدز و هپاتیت برای افراد معتاد طراحی شده است.

باقر زاده تصریح کرد: این مرکز با انجام اینگونه اقدامات راه های ترغیب معتادین به درمان را فراهم کرده چرا که بعد از مدت زمانی خود آن ها برای درمان شدن پیش قدم می شوند.ب/.

برچسب ها: سیر ، نزولی ، اعتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.