بسیاری از تولیدکنندگان نرم افزارها می توانند فایل های اجرایی را در اختیار مصرف کننده قرار دهند تا از نظر اقتصادی حمایت شوند.

دکتر سیاوش خرسندی مسئول پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تولید نرم افزارهای متن باز یک ایده برای در اختیار گذاشتن انواع کدها در اختیار افراد متخصص است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که با انگیزه های غیر انتفاعی، پژوهشی و تحقیقاتی به تولید نرم افزار می پردازند به منظور بسط و گسترش آنها را در اختیار سایر افراد متخصص نیز قرار می دهند.

وی افزود: ایده تولید نرم افزارهای متن باز جنبش نرم افزاری بوده که در جامعه تولید کنندگان و سازندگان نرم افزار مطرح شده است تا به این صورت سایر افراد صاحب نظر در این زمینه از دانش انباشته شده یکدیگر بهره مند شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه تولید نرم افزارهای متن باز به مقوله تجاری سازی باز نمی گردد اظهار داشت: تولید کردن به معنای متن باز بودن نیست و می توانیم بر روی بسیاری از نرم افزارها مانند لینوکس و اندرویید نیز نرم افزارهای بومی تولید کنیم که متن باز نبوده و تجاری باشند.

وی تصریح کرد: اغلب مدل های تولید نرم افزار بدین شکل است که تولید کننده فایل اجرایی نرم افزار مورد نظر را در اختیار کاربر قرار می دهد تا نوعی منطق اقتصادی پشتوانه تولید نرم افزار باشد./ع2

برچسب ها: نرو افزار ، دانشگاه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار