مدیر مرکز مطالعات راهبردی "الحقیقه" از ائتلاف ژنرال های ترکیه با سران رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در سوریه و منطقه پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،"امیل امین" در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: دولت آمریکا از سازمان القاعده و برخی از رسانه هایی که نقشی منفی در تحریک احساسات و گسترش دودستگی ایفا می کنند، برای اجرای برنامه های غرب در سوریه و منطقه استفاده می کند.

وی با بیان این که آمریکا و القاعده غالبا اهداف مشترکی دنبال می کنند، القاعده را فرزند نامشروع سازمان های اطلاعاتی آمریکا دانست و گفت: آن ها هر گاه به القاعده نیاز داشته باشند، از آن استفاده می کنند و امروز از آن در سوریه بهره می کشند، زیرا سوریه از کشورهای محور مقاومت است و برداشتن این مانع به منظور اجرای راهبردهای جدید آمریکا در منطقه ضروری است.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی "الحقیقه" در مصر خاطر نشان کرد: هرج و مرج تنها سوریه را دربرنگرفته ، بلکه تمام منطقه را هدف قرار داده است و کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه پیشین آمریکا این مسئله را در چارچوب نظریه هرج و مرج سازنده مطرح کرده بود. در واقع آن چه امروز اتفاق می افتد، اجرای همین نظریه با ابزارهایی مانند القاعده و رسانه هاست.

وی افزود: هر چند که غرب به خوبی می داند چگونه از ابزارهای خود استفاده کند اما در صورت هوشیاری ملت های عرب و مسلمان، نخواهد توانست کاری از پیش ببرد و ما امیدواریم که ملت های مسلمان گرفتار سایکس پیکوی جدید و تقسیم جهان و به ویژه خاورمیانه نشوند.

" امیل امین " درباره مثلث عربستان، قطر و ترکیه و تاثیر این مثلث بر کشورهای همسایه از طریق دخالت در آن ها نیز گفت: ترکیه هم پیمان رسمی پیمان ناتو به شمار می رود و از سوی دیگر کینه های تاریخی نسبت به کشورهای عربی دارد و بازگشت نوعثمانیان را در سر می پروراند و به دنبال عثمانی سازی منطقه از طریق ابزارهای جنگ نرم است.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی "الحقیقه" از ائتلاف ژنرال های ترکیه با سران رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در سوریه و منطقه پرده برداشت.
برچسب ها: ائتلاف ، ترک ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار