با افزایش هزینه کالا و خدمات در اسپانیا، قشر مستمری بگیر به شدت تحت فشارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ در اسپانیا در سال جدید میلادی بیست میلیون مشترک باید پول بیشتری برای برق پرداخت کنند. شرکت برق اسپانیا بهای برق را سه تا شش درصد افزایش داده است. بعلاوه مشترکان خانگی که پرمصرف باشند، مجبورند هشت درصد بیشتر پرداخت کنند.

آنتونینو خویا ورده عضو سازمان حمایت از کاربران و مشتریان گفت با افزایش بهای برق مصرفی، مشترکان باید به طور متوسط در سال، بیست و پنج یورو بیشتر بابت قبض برق پرداخت کنند. همچنین بهای بنزین و گازوئیل نیز سه و نیم تا چهار و نیم درصد بیشتر خواهد شد. هزینه حمل و نقل ریلی نیز سه درصد افزایش دارد. همچنین قرار است بهای بلیت هواپیما نیز بیش از شش درصد افزایش یابد. بهای آب، هزینه پارکینگ و هزینه خدمات پستی نیز افزایش خواهند داشت. دولت قصد دارد مالیات بر ارزش افزوده را نیز از چهار درصد به ده درصد افزایش دهد. در این میان بیش از همه مستمری بگیران و بازنشستگان تحت فشار خواهند بود.

 
آنتونینو خویا ورده گفت: قشر مستمری بگیر معمولا کمترین دریافتی را دارند و با افزایش هزینه های درمان و دیگر خدمات ، زندگی برای آنها بسیار دشوار خواهد شد. پیش بینی می شود تورم در اسپانیا به دو ممیز نه دهم درصد برسد.از ابتدای سال 2013مردم اسپانیا مجبورند یک یورو کارمزد برای دریافت هر نسخه دارو پرداخت کنند.

خس هرانس مسئول یکی از داروخانه های مادرید پایتخت اسپانیا گفت تدابیری که دولت اتخاذ کرده است باعث می شود تا بیماران دیگر به پزشک مراجعه نکنند یا برای دریافت داروهای خود به داروخانه های دارای مجوز مراجعه نکنند و داروهای خود را از منابع غیرقابل اعتماد که می تواند حتی خطرناک باشد، تامین کنند. آنتونینو خویا ورده گفت مردم با مالیات خود به دولت پول می دهند از این رو دیگر معنا ندارد که بیماران برای هر نسخه یک یوروی اضافی پرداخت کنند.
برچسب ها: اسپانیا ، هزینه ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار