دولت آلمان با هدف متوازن سازی بودجه خود تا سال دو هزار و چهارده در نظر دارد طرح ریاضت اقتصادی تازه ای را به اجرا گذارد که به موجب آنها هزینه های عمومی دولت کاهش و سطح عمومی مالیات ها افزایش می یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش خبرگزاری رویترز ؛ روزنامه«راینیش پست»به نقل از منابع آگاه در وزارت دارایی آلمان نوشت کاهش هزینه هایی عمومی که ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان در چارچوب این طرح ریاضت اقتصادی تازه تا سال دو هزار و چهارده در نظر گرفته است همه وزارتخانه ها و حتی وزارت بهداشت را شامل می شود.
این روزنامه به نقل از میشائیل مایستر معاون رئیس گروه پارلمانی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان رهبری آن را برعهده دارد نوشت اگر ما بخواهیم در چارچوب یک طرح ساختار یافته تا سال دو هزار و چهارده به یک بودجه متوازن دست یابیم چاره ای جز پرکردن خلاء پنج میلیارد یورویی بودجه خود نداریم.
 
رئیس گروه پارلمانی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی افزود تحقق این هدف نیز تنها از طریق کاهش هزینه های بودجه ای و افزایش مالیات ها ممکن است.این در حالی است که وزارت دارایی آلمان ماه گذشته خبر منتشر شده در نشریه اشپیگل مبنی بر اینکه ولفگانگ شویبله در نظر دارد هزینه های عمومی را کاهش دهد و مالیات بر ارزش افزوده را افزایش دهد تکذیب کرده بود.

از همین رو حزب سوسیال دموکرات آلمان SPD ولفگانگ شویبله را به کتمان کاری درباره اقدامات و تصمیمات دولت در خصوص اجرای طرح های ریاضت اقتصادی متهم می کند. حزب سوسیال دموکرات آلمان در توجیه این اتهام خود می گوید حزب مرکل در خصوص اجرای طرح های ریاضت اقتصادی پنهان کاری می کند تا مبادا نارضایتی مردم برانگیخته شود و این گونه زمینه برای شکست این حزب در انتخابات پارلمانی آینده فراهم شود.

آنگلا مرکل صدر اعظم کنونی آلمان برای تصدی سومین دوره صدراعظمی آلمان در انتخابات پارلمانی آینده این کشور نامزد شده است. انتخابات پارلمانی آینده آلمان قرار است در ماه سپتامبر سال دو هزار و سیزده برگزار شود. اما با توجه به بازی سیاسی که احزاب سیاسی آلمان در خصوص چگونگی هم پیمانی باهم دارند معلوم نیست در نتیجه این انتخابات چه تشکل یا ائتلاف سیاسی پیروز خواهد شد.
برچسب ها: آلمان ، بحران ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار