تظاهر كنندگان آرژانتيني پرچم انگليس و نسخه اي از روزنامه "سان" چاپ لندن را به آتش كشيدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، اين اقدام معترضين پس از آن صورت مي گيرد كه روزنامه سان" به نقل از "ديويد كامرون" نخست وزير انگليس اظهار داشته بود كه انگليس حاضر به مذاكره با دولت آرژانتين بر سر مالكيت جزاير "مالويناس"(فاركلند) نيست. 

تظاهركنندگان ضمن تظاهرات خود به "كريستينا فرناندز كرشنر" هشدار دادند كه نبايستي از حق مالكيت آرژانتين بر جزاير فاركلند عقب نشيني كند.

رئيس جمهور آرژانتين در نامه اخير خود در تاريخ 3 ژانويه خطاب به كامرون تاكيد كرده كه دوران "استعمارگري به پايان رسيده است" و انگليس بايستي جزاير فاركلند را به آرژانتين پس بدهد. 

وي همچنين به اقدام غير قانوني دولت انگليس در اشغال جزاير فاركلند اشاره كرده و اظهار داشته كه اين جزاير 8.700 مايل دورتر از كشور انگليس هستند و سربازان نيروي دريايي سلطنتي انگليس با اخراج آرژانتيني ها از آن جزاير شهروندان انگليسي را به جاي آنان جزاير فاركلند منتقل نمودند.

با اين وجود نخست وزير انگليس اظهار داشته كه آن كشور بر سر مالكيت اين جزاير با كشوري مذاكره نخواهد كرد و مدعي شده كه ساكنين آن جزيره خود بايستي براي آينده آنجا تصميم گيري نمايند.

قرار است تا در ماه مارس همه پرسي اي براي تعيين تكليف مالكيت جزاير فاركلند برگزار شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار