دبير اجرايي بيستمين كنفرانس بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران با اشاره به پايان مهلت ارسال مقاله به اين كنفرانس، از ارائه 240 عنوان مقاله در سه بخش زمين‌شناسي، فيزيك و شيمي خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر بهمن سليماني با بيان اين مطلب عنوان كرد: ‌متولي اصلي اين همايش انجمن كاني‌شناسي و بلورشناسي ايران است كه هر سال با ميزباني يكي از دانشگاه‌هاي كشور برگزار مي‌شود. 

وي خاطرنشان كرد: اين همايش يازدهم و دوازدهم بهمن‌ماه به ميزباني دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار مي‌شود. 

دبير اجرايي بيستمين همايش بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران با اعلام اتمام كار داوري علمي مقالات رسيده به دبيرخانه همايش، از انجام يك مرحله داوري در دانشگاه شهيد چمران و يك مرحله در تهران خبر داد و افزود: در مجموع حدود 270 عنوان مقاله به دبيرخانه همايش ارايه شد كه 30 مقاله به علت نامرتبط بودن با محورهاي كنفرانس حذف و 240 مقاله پذيرفته شد./ع

 

همچنين هيأت داوري مقالات متشكل از حدود 30 عضو هيأت علمي از دانشگاه‌هاي مختلف كشور بود.

 

سليماني مقالات رسيده به همايش را از نظر كمّي و كيفي در سطح خوبي ارزيابي و خاطرنشان كرد: با توجه به هم‌زماني اين كنفرانس با چند همايش مرتبط ديگر، تعداد مقالات ارايه شده به همايش در سطح قابل قبولي است زيرا در دوره قبلي هم كه در دانشگاه گلستان و در ماه نخست سال برگزار شد، تقريباً همين تعداد مقاله ارايه شده بود. همچنين تمام مقالات يا نتايج پروژه‌هاي مشترك دانشگاهي با صنعت و يا حاصل كارهاي تحقيقاتي دانشجويان و در حوزه‌هاي مورد نياز صنعت و بيشتر نتيجه كار پژوهش هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي است كه از نظر علمي در سطح خوبي قرار دارد.

 

وي با بيان اين‌كه از مجموع مقالات پذيرفته شده، سهم بخش‌هاي زمين‌شناسي، فيزيك و شيمي به ترتيب حدود 110، 70 و 60 مقاله است، اظهارداشت: از دانشگاه شهيد چمران، حدود 20 مقاله به همايش ارايه شده‌است.

 

دبير اجرايي بيستمين همايش بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران با بيان احتمال دعوت از صنايع استان براي برپايي نمايشگاه دستاوردهاي آن‌ها در زمينه‌هاي كاني و بلورشناسي، خاطرنشان كرد: هدف از برگزاري اين همايش آشنايي با پيشرفت‌ها، تحقيقات جديد در حوزه بلور و كاني شناسي و همچنين آشنايي دانشجويان با اعضاي هيأت‌علمي دانشگاه‌هاي ديگر است. با توجه به آن‌كه تمام مقالات نتايج پروژه‌هاي صنعتي هستند، ممكن است از صنايع براي ارايه دستاوردهاي خود در اين حوزه دعوت شود.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.