كمر گود يكي از علل شايع تغيير در ستون فقرات و ناحيه كمر است كه عوارضي هم چون كمردرد و تغيير ساختار ثابت افراد را در پي دارد که با ورزش می توان از این عوارض جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، يك كارشناس ارشد تربيت بدني در خصوص مشكل كمر گود يا به اصطلاح پزشكي لوردوزيس با بیان این مطلب،گفت : ضعف عضلات شكم، كوتاهي عضلات جلويي ران، علل مادرزادي، استفاده از كفش هاي پاشنه بلند و زايمان هاي مكرر و جابجايي مهره ها ازعوامل ايجادكننده "گودي كمر"است.

وی افزود: اين عارضه باعث افزايش بيش از حد گودي كمر مي گردد ودر اين حالت لگن به سمت جلو چرخش پيدا مي كند و مفاصل ران اندكي خم مي شوند كه اين امر تناسب قامت را از بين مي برد.

رضا بابازاده با بیان اینکه كمرگود در بين افراد چاقي كه شكم بزرگي دارند و هم چنين خانم ها شايع تر از ديگر افراد جامعه است اظهار داشت : براي تشخيص اين بيماري بايد از فرد بخواهيم كه به پشت بخوابد و عمل بلند شدن را انجام دهد، اگر نتوانست به حال نشسته درآيد، مي توان گفت كه عضلات شكمي او ضعيف است و اگر توانست بلند شود و هنگام بلند شدن گودي كمر افزايش يافت باز هم ضعف عضلات شكمي وجود دارد.

وي در خصوص راه هاي درمان اين بيماري اظهار كرد : درمان كمر گود براي افراد مختلف متفاوت است و نمي توان درمان يكساني رابراي همگان تجويز كرد اما با شناخت علت بيماري و درجه ضعف عضلاني كه باعث ناهنجاري در قامت شده اند، مي توان درمان مناسبي را انجام داد.

وي خاطر نشان کرد: اگر ضعف عضلات شكم عامل اصلي تغيير شكل باشدبايد فرد به پشت بخوابد و عضلات شكم را منقبض كند، سپس كمر را به زمين فشار دهد و چند لحظه اين حالت را حفظ، سپس استراحت و تكرار كند./ع

برچسب ها: درمان ، گودی کمر ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.