رییس اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان سمیرم 3هزارو367نفر اعلام کرد و گفت: اعتبار طرح های خوداشتغالی ومشاغل این شهرستان 9میلیارد و973 میلیون تومان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم در نشست کارگروه اشتغال شهرستان تعداد تعهد اشتغال شهرستان را در سال گذشته 3841نفر اعلام کرد وگفت: ازاین تعداد 3هزارو 323 مورد محقق شده است.

وی افزود: سهمیه امسال شهرستان سمیرم نیز 3هزارو367نفراست که تاکنون یکهزارو117 مورد آن درسامانه ثبت شده است.

سیّدمهدی قائم مقامی با تاکید بر ثبت ضروری همه متقاضیان نهادها در سامانه اشتغال اظهارکرد: 30درصد اشتغال در قالب تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری دراین شهرستان متغیّراست اضافه کرد: درسال جاری نرخ بیکاری از 20درصد به 7/16 درصد کاهش یافته است.

رییس اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم به ظرفیت های تولیدی و کشاورزی شهرستان تاکید کرد و گفت: اکثر متقاضیان اشتغال درخواست کار دولتی دارند که با توجه به ظرفیت های شهرستان وتاکید بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار باید به سمت صنایع تبدیلی هدایت شود.

وی ادامه داد:در دوسال گذشته برای 2هزار500 نفر دوره آموزشی فرهنگ کار با هدف هدایت به بخش تعاونی ها برگزار شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته 82میلیارد ریال برای طرح های مشاغل خانگی وخوداشتغالی مصوب شد که 5 میلیارد آن جذب شد و کمتر از30میلیارد ریال آن مربوط مربوط به بانک کشاورزی محقق نشد.

وی ازتصویب 99میلیارد و730 میلیون ریال برای سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بانک های دولتی شهرستان تا پایان امسال با توجه به جلسه اشتغال شهرستان با سرپرستان شعب بانک ها، موظف به پرداخت تسهیلات در زمینه مشاغل خود اشتغالی به معرفی شدگان ازسوی دستگاه های مربوطه می باشند.

در ادامه جلسه، نوابی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم از صدوریک هزارو800 مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال یک هزار پرونده از سال گذشته آماده معرفی به بانک است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.