روزنامه وال استريت ژورنال اواخر روز جمعه گزارش داد وزارت دفاع آمريکا آماده برنامه ريزي براي حضور شمار کمتري از نظاميان خود در افغانستان مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، وال استريت ژورنال گزارش داد اين طرح توسط پنتاگون آماده شده است. اين طرح خواستار باقي ماندن سه ، شش يا نه هزار نظامي آمريکايي در افغانستان شده است. اين نظاميان در عمليات عليه جنگجويان مشارکت خواهند داشت و به آموزش ارتش و پليس افغانستان ادامه خواهند داد. ارتش و پليس افغانستان پس از گذشت بيش از يک دهه از حمله آمريکا که سبب سرنگوني رژيم طالبان در افغانستان در سال 2001 شد مسئوليت امور امنيتي اين کشور را بر عهده خواهند گرفت.
لئون پانتا وزير دفاع آمريکا اعلام کرده است که عمليات اين نظاميان بر جلوگيري از تقويت القاعده  در اين کشور جنگ زده متمرکز است.
روزنامه وال استريت ژورنال گزارش داد ژنرال جان آلن فرمانده نظاميان ناتو و آمريکايي در افغانستان پيشتر از باقي ماندن شش تا پانزده هزار نظامي آمريکايي در افغانستان خبر داده بود .
حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان براي ديدار از واشنگتن در هفته آينده و به منظور گفتگو درباره حضور امنيتي آمريکا در کشورش پس از سال 2014 آماده مي شود .
وال استريت ژورنال گزارش داد آمريکا و هم پيمانانش هم اکنون در حال مذاکره درباره تعهدات نظاميان خود در افغانستان بر اساس فرمولي هستند که از نظاميان آمريکايي مي خواهد دو سوم نظاميان حاضر در افغانستان را تشکيل دهند.
بر اساس گزارش اين روزنامه، با حضور کمتر نظاميان آمريکايي در افغانستان وزارت دفاع آمريکا مجبور خواهد بود طرح ها را براي ايجاد دفاتر ديپلماتيک در سراسر افغانستان کاهش دهد.
 روزنامه وال استريت ژورنال گزارش داد اين طرح هاي جديد بر اتکاء آمريکا به هواپيماهاي بدون سرنشين به منظور نظارت و هدف قرار دادن جنگجويان پس از خروج هواپيماهاي داراي خلبان از افغانستان تأکيد مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار